OT- Bor du i hyresrätt?
Protestera mot de föreslagna förändringarna i hyreslagen som kommer göra boendet dyrare. Gå med i Hyresgästföreningens demonstarionståg genom att följa länken nedan.

Gått med.

Har gått med, är fattig, ensamstående och bor i en billig hyresrätt i Gamla Stan som jag verkligen älskar, blir det maknadshyror får jag flytta till en husvagn…
A
Typiskt. Glömde kolla att länken var klickbar. Iaf här kommer en klickbar länk… http://www.hallapolitiker.se
Bor i hyresrätt. i en Stockholms förort
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
är det inte marknadshyror så är det omvandling till bostadsrätter, hur i hela vete har de tänkt att vanligt folk som kanske inte har råd med varken det ena eller andra skall bo? och nu när finansmarknaden är som den är, lever politiker i den verkliga världen, eller vart lever de?
hyr lägenhet, förresten. vågbro, söderhamns kommun.

japp fick länken via hyresgästföreningen o både jag o maken är med i tåget

Skulle mer än gärna gå med i Hyresgästföreningen men 900 spänn per år??!!! Är det helt jävla galna? 

75 kr i månaden tycker jag det kan vara värt ….om man skulle få problem med sin hyresvärd….och dessutom har de en massa bra erbjudnaden som tex att du kan beställa biobiljetter för 66 kr o max tio åt gången
Är benägen att hålla med Aniara.. Det är inte det att det inte är värt det - Det ÄR värt det - hyresgästföreningen är en mkt bra org. Men om pengarna inte finns..??
Är hyresgäst idag - bor i skruttig lhg för samma hyra som dem tvärsöver gatan som har jättefräscht. Med marknadshyror blir det säkert dyrare även här i hålan, för det är - surprise! - stor bostadsbrist i centrum, trots att jag bor i Norrbottnisk småstad.

Fast det är klart, när man ser deras stora kampanj på tv just nu förstår man ju att verksamheten kostar.
Och så får man ju en jättefin tidning! 
i min stad har de ju rivit så mycket lägenheter så att nästa generation som skall ut från föräldrarna kommer inte att hitta lägenheter.
man funderar ju hur mycket kostnaden för att riva lägenheter övergår kostnaden att hyra ut dem lite billigare, defår ju i alla fall in pengar vid uthyrning, vid rivning skall de ju betala rivningsfirman, som även tar pengarna för sådant de kan sälja vidare. men men, så är det ju när kommunalt ägda saker skall avyttras, ingen tanke bakom.

Förstår att ni är oroliga, kan man skriva på fast man inte bor i hyresrätt. Jag är jätteorolig för att (troligtvis) nästa regering ska återinskaffa villaägarnas marknadshyror. För mig blir det en ökning på ca 1300 kr/månad, och jag bor inte lyxigt på något sätt. Gammalt radhus på 90 kvm i en förort till stockholm. Enda "lyxen" som jag har är ett kök i normal standard.
Nej, sluta straffa människor när de behöver bo
papa-bear
Var de i OK skick - inga sanitära problem eller så?? Om de är helt ok så håller jag verkligen med dig. Slöseri.
Men det är en underlig bransch byggbranschen (bostads-/byggbranschen). Sånd där händer ju titt som tätt. Marken verkar ibland vara mer värd än själva byggena. Man undrar hur bokföringsregler m m funkar/påverkar.. 
kaisa, jag vet inte vilket rustningsbehov som fanns, men det bodde ju folk i lägenheterna i stort fram till de började riva, men jag tror det var för dyrt för bostadsbolaget att ha så stor kostym som de hade. mycket som rivits byggdes under miljonprogrammet.