Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 1467 ggr
mlostardust
0

Hur mycket har du gått ner då?

Jag börjar min tredje vecka med LCHF-dieten. Jag har gått ner -2.2 kilo på två veckor med andra ord. Jag är mycket imponerad att det faktiskt funkar, eftersom jag fortfarande ÄR lite fettskrämd =))))

Hur mycket har du gått ner, och hur länge har du hållt på?

Bergman
0

Hej,

Är typ1 diabetiker och har följt denna diet i ca 9 veckor nu. Lite slav men inte mycket. Har gått 8 kilo so far och har 10 kvar.

Haraaz
0

5 kilo ner på 2 veckor… & 5 kilo kvar till normalvikt.

ebet
0

från 42+ till 38 i storlek på ett år.

Janice
0

Jag började måndag för snart två veckor sedan. Har gått ner helt otroliga 6.5 kg. På mindre än två veckor! Känns på kläderna, speciellt upptill.

Fettskrämd är jag väl kanske också, kan få kväljningar av att tänka på smör.. Men det funkar verkligen! Mår mycket bra!

elize-l
0

Jag har tappat bort 16 kg sen i början av februari =) Jättenöjd =)

Melindrea
0

Inte ett enda kilo… Men 11cm i midjan och en byststorlek "runt om" =)

evasch
0

ca 8 kg på drygt 3 månader.

mcclane
0

5 kg snart 4 veckor…

[slamslams]
0

minus 20,5 kg på 15 månader.

För tillfället går det sakta, hoppar lite upp o ner, men det går i allafall neråt.

Fjallraven
0

-9,8kg på 4 månader. Har 7,3kg kvar innan jag är nöjd men vi får se vad som händer innan dess.

Är nu på en platå så det är som segt, men hoppas på att det ska släppa snart.

mage
0

25 kg på ca 16 månader ?

Det skall sägas att jag var riktigt fet, vägde 127 kg och jag var o är 1,77 lång !

Gick ganska snabbt ner 20-22 kg på ca 10 månader, sen dess har det varit ganska trögt men hälsovinsterna bara sporrar mig att fortsätta !

Mår prima och livet leker Cool

Hälsovinsterna är : min dåliga mage är liksom borta, ingen magkatarr, ingen lös mage-jag vågar numer ge mig av längre än 10 meter från dasset !

Mina eksem har försvunnit !

Hade innan stora problem med eksem på framför allt händerna, de är som bortblåsta !

Gick på hudkliniken och provade allt från kortison till tjära men inget hjälpte och de kunde inte hjälpa mig längre .

Läste själv lite på internet och snappade upp detta med lchf-så otroligt bra o vad det har hjälpt mig  !

Iofs så tror jag själv inte att det är avsaknaden av kolhydrater i kosten som har gjort att eksemen har försvunnit utan jag tror istället att det är att jag genom bla denna sida har fått upp ögonen för "glutamaten" E 621 och att jag numer försöker avstå från alla matvaror som innehåller dessa E-nummer som har gjort att eksemet har försvunnit !

Hylla vår naturliga mat !

Köp ekologiskt

Använd gårdsbutikerna

O framför allt var kritisk till matråden som dietisterna ger !

Ät fett, må väl Tungan ute

Bonzo
0

-4,5-5 kg…..pendlar lite och vågen är inte helt tillförlitlig. T.ex gick jag ned 1 kg bara av att duscha en morgon… Vägde mig före o efter duschen! :)

Har hållit på sedan början av augusti. Har inte mätt midjemåttet, men lite har det minskat iaf! Fast ölmagen har jag kvar… :(

Vill bli av med den och 5 kg till…

nr-9
0

Inget. Tappat vattenvikt och lagt på mig både fett och muskler. Antar att min kropp är hälsosammare nu men det känns ändå svårt att acceptera. Tyckte om att vara "hård". Hållt på i dryga två månader.

Lava
0

Har ätit LCHF i 4 månader och gått ner 10 kg. I början gick det ganska snabbt, nu går det saaakta.

Kviga
0

Har ätit LCHF sen mitten av juli och gått ner ca 8 kilo. Tror jag är påväg ur min första platå just nu!

2 kilo till första målvikten 

15 kilo kvar till målet (tror jag… har ju aldrig varit smal Skäms)