Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 979 ggr
Mervi
0

Godmorgon 23 september

Godmorgon! Här nere i Skåne ser det ut att bli en vacker solig höstdag. Jag är ensam hemma på förmiddagen och passar på att bara gå och slöa.

Jag var i Göteborg igår, på bokmässan. Jättekul med många seminarier och nya böcker.

Maten var ren katastrof. Jag åt inget otillåtet men jag åt inte heller något som var tillåtet. Tur att jag hade ätit en brak-frukost och på fikat på vägen upp drack jag kaffe med grädde och åt pålägget från franskbrödbullen.

Sedan på lunchen blev det lite fisk, mycket lite fisk när jag väl skrapat av paneringen. Och lite smörsås och några salladsblad.

Kaffe med en liten slurk mjölk blev det 2 gånger.

När jag kom hem på kvällen var jag hungrig och blanda ihop lite yoghurt, grädde, creme-fraiche och slängde i mig.

Och inte gick jag ner inte utan upp.

Men så kan det bli. Jag är nöjd att jag inte ramlade över muffinsarna som fanns där. Jättestora var dem och alla andra åt av dem.

Ha en jättbra lördag.

Margareta
0

Härligt Mervi, min man och jag var på "te-bjudning" igår och åt bara pålägg…det går när vännerna vant sig vid hur knäppa vi är.

På Ekerö lyser solen och vi röjer huset invändigt. Jag fasar redan för när vi kommit så långt som till visning… fy vad mycket jobb. I morgon är det visning av ett hus vi verkligen vill ha, bästa läget för våra behov hittills.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Hoppas det går bra med visningen av huset ni vill ha. Håller tummarna!!!

Det finns väl aldrig så mycket grejer i ens hem än när man skall flytta. Håller med att det är jobbigt.

artch
0

Ooo, så kul att gå på visning av ett hus som man verkligen vill ha. Hoppas det blir affär av!

Vad kul med bokmässa. Här brukar det inte vara så mycket sånt. 

Här har vi mulet och det verkar bli trist väder. Och vi ska och fira min svåger som blir 30. Det blir enbart sådant som jag inte vill äta Ledsen Det känns trist även om jag har funderat på en fakirvecka eller två.

Margareta
0

artch: Vi skall på födelsedagskalas med släkten ikväll. De "borde" veta hur vi äter, men vi vet ännu inte vad som händer…

artch
0

Problemet för mej är att det är den närmaste släkten som inte accepterar att jag "bantar", som de ser det. Andra går åtminstone diskutera med.

Nåja, blir det avsteg idag så blir det definitivt fakirvecka till veckan.

ulrika_m
0

Gomorron! Har just avslutat en underbar omelettfrukost, efter en veckas riktigt usel kost på en konferensgård. En veckas plåga, att ständigt försöka hitta det som är minst dåligt, för ingen mat var riktigt bra. Till slut fick jag acceptera att äta lite grovt bröd, frukt etc för att inte svälta ihjäl! Hoppade över tillbehören som potatisgratäng, pommes duchess etc, men fick öka på valet av grönsaker och även ta lite bönor. Resultatet: +1,6 kg. Suck.

Så det känns skönt att vara hemma och på spåret igen, med en härlig sensommardag framför sig! Kram till er alla.

Margareta
0

Förhoppningsvis är viktökningen till stor del vatten Ulrika, det brukar vara så…

Mervi
0

Och vatten försvinner lika fort som det kommit….Glad

BigBr
0

Solen skiner här nere vid Bråviken, ska snart åka på besök till bror å svägerska. Har packat STORA kylväskan så det ska nog gå bra.

Ha en härlig helg!

Margareta
0

Här är det 21 grader och sol…

skogsstjrna
0

Superhärlig dag!

Kul med bokmässa (skulle vilja dit nångång) och kul att gå på husvisning!

Har själv bott i Ekerö kommun (Stenhamra) en gång i världen… :)

Själv firade jag dagen och sambons bortvaro på firmakickoff med en 25 km cykeltur i det härliga vädret. Passade på att ha med picnic och kokade kaffe över gaslåga. Supermysigt!

Hoppas vädret forsätter vara lika härligt imorgon…

Mervi
0

Låter härligt med en cykeltur när höstvädret är som bäst.

skogsstjrna
0

Det var det! :)

Kanske tar mig ut imorgon med, vi får se…

Margareta
0

Igår såg jag en som cyklade i sommarklänning och sandaler och det såg inte ens svalt ut… vi hade 21 grader och strålande sol hela dagen…

skogsstjrna
0

Det var inte jag… :)

Hur gick det med huset ni skulle titta på? Var det lika underbart i verkligheten som ni föreställt er?

Margareta
0

Jo, fast ganska speciellt. Det var så "färdiginrett" på något vis att det inte gav så mkt plats för egna initiativ. Lite compact living där varje kvadratmeter var perfekt  genomtänkt. Fast det var både välgjort och snyggt så varför inte?
Det krävs att våra möbler (mer än sängar & soffor) inte följer med och det får man fundera över!