Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 903 ggr
mlostardust
0

3dje veckan. Funderingar.

Jag är inne i tredje veckan av LCHF nu. Jag är till den största delen mycket nöjd med detta.

MEN, denna vecka tycker jag att jag varit sjuuukt hungrid, en kontrast till att ha varit smällmätt de första två veckorna.

Mitt ätande ser ungefär ut såhär:

Frukost: äggröra med eller utan bacon/skinka.

Lunch: kött och grönsaker typ.

Middag: detsamma (men lagar mycket varierande kost)

Gärna lite nötter eller lite ost till kvällen.

SÅ, äter jag för lite, för mycket eller vad? jag har svårt att aklimatisera mig tycker jag, och svårt att veta när man hittat en balans.

Men den senaste veckan så har det känns som att jag har lite näsblod, alltså lite blodsmak i munnen, då är jag på rätt spår iaf? med metallsmak i munnen alltså ;)

Jag har gått ner 1.1 kilo första veckan och lika mycket andra veckan. Känns trögare denna vecka. Jag har ca 30 kg att gå ner.

Några tips och råd från mina eminenta med-lchfare? ;)

MEME22
0

Om du äter kött och grönsaker (typ) så antar jag att du lägger till fett av något slag? Smör? Gräddsås? Annars är det inte så konstigt om du känner dig hungrig. Så fetta på ordentligt så känns det nog bättre. Och om du ändå är hungrig så behöver du nog mer mat;-)

Ulf-S
0

En del upplever att det kan vara extra jobbigt på olika sätt just runt tredje veckan. Hunger, trötthet och annat. Det gäller bara att härda ut en vecka eller så!

Men som sagt: ät om du är hungrig!

mlostardust
0

Jag äter allt med grädde smör osv, så fettbiten finns där… men jag kan kanske äta mer, svårt det här att veta när man överäter liksom!

missaz
0

#3 Ät mer om du är hungrig! Den enorma hunger du känner nu kommer att gå över, var bara lugn! Tredje veckan kan vara jobbig, enligt Skaldeman ger många upp just då. Om du äter så mycket du vill kommer du att ha lättare att inte glida ur spåret. Se till att du får i dig mycket fett, det mättar mer än det andra!

Det är för tidigt nu att säga om du överäter, gör en utvärdering om några veckor till!

mlostardust
0

Värt att nämna är kanske att jag denna vecka jobbar kväll, vilket gör att alla mina rutiner blir helt uppochnervända!

kan det påverka tror ni? behöver lite stöd och uppmuntran  nu ;)

Adur
0

Jag säger som de andra: Ät så mycket du vill. Ta mycket fett, gärna lite mer än vad du tycker är rimligt… Många är otroligt hungriga de första veckorna. Jag åt extremt mycket då - och gick ner fort i vikt.

Rätt vad det är, upptäcker du att du faktiskt inte alls är speciellt hungrig längre. Att du står dig i timme efter timme på en ganska liten måltid. Och det är en väldigt behaglig känsla. Glad

SaJo123
0

Jag är inne på min sjätte/sjunde (?) vecka! Kommer ihåg min tredje vecka. Fick ont i kroppen och fick tillbaka suget. Tror det beror lika mycket på att man psykologiskt börjar längta efter att få äta som man alltid gjort innan… Men just nu säger jag att jag aldrig kommer att börja äta kolhydrater igen… Har ätit chili con carne som min man gjort idag och hela jag känns upp o ner…

Fortsätt och kämpa på! Ta en extra skiva ost med lite bregott på eller äggmjölk eller en extra äggröra om du är hungrig!

mlostardust
0

Idag mår jag lite bättre. Åt 2 cocospankisar och livet blev lite lättare idag!

Idag ska jag bjuda vänner på en 3 rätters i lchftema. ska bli toppen!

Tack för stödet på denna sida!