SPA/lyxhelg à la LCHF?
Hej!
Känner ni till något Spa eller typ slott/herrgård där man kan skämma bort sig en helg. Gärna med både god mat och dryck men även med behandlingar? Vill hitta ett ställe som kan passa oss som går på LCHF. Helst i södra Sverige (söder om Stockholm).

Mig veterligt finns det inget som uttryckligen har detta, men man borde väl kunna kontakta dem i förväg och förklara hur man äter, och fråga om de kan fixa någon god mat utifrån det. Med LCHF får man ju äta allt det gottigaste, så varje kock med en hjärna borde kunna slänga ihop några riktiga lyxrätter utifrån specifikationen! Det är ju inte som att man begär av en gourmetkock att h*n ska ställa sig och koka havregrynsgröt.
Fast man kanske ska undvika dem som har riktigt uttalade "hälso"-profiler, typ "kom hit och drick råsaftcentrifugerade grönsaker en helg".
Varbergs kurort och Spa är väldigt mysigt och härligt.
Där är det buffé, fantastisk sådan. Visserligen har jag inte varit där sedan jag började med LCHF, men jag tror det finns mycket vi kan äta.
Det finns underbara behandlingar och fin badavdelning och det ligger previs vid havet.
Många aktiviteter som man kan välja mellan, i en fin miljö.

Jag är ute en en del på hotell runt omi Sverige och talar man bara om hur man vill äta så brukar de fixa det. Sist när jag var iväg hade dom ingen lust men då sa jag att doktorn ordinerat detta
Då var det inga problem..*heheh*…på vissa hpotell gör dom fantastisk mat. På Eurostop i Halmstad så tog dom smörfyrkanter och rullade olika kryddor som passade till den mat jag åt. Kanongott och enkelt.

Min son som är diabetiker säjer att han är kolhydratallergiker:)
Det funkar bra……..