Kan ni hjälpa mig?
Hur får jag in äggmjölk i "min mat"?
Fattar inte hur jag ska skriva in det. Skriver jag in värdena per 100gr? men det måste ju bli fel eftersom jag inte använder 100 gr av varje sak. Var skriver jag då hur mycket av varje jag använder för att "skapa" äggmjölken?
Vet inte om jag är oerhört trög eller bara trött, men jag får inte ihop det.
Jag använder inte MinMat så jag kan inte hjälpa dig, men jag flyttar inlägget till frågelådan för MinMat.
Numer pensionär i Nynäshamn

Man kan inte skapa maträtter direkt på det viset. Antingen får man skriva in varje ingrediens för sig, eller om det är något man använder ofta kan man skapa ett livsmedel så här:
Välj en tom dag. Skriv in alla ingredienser som om det var din dagsförbrukning. Klicka på "totalt". Skriv av värdena. Man behöver inte spara - om det är en kommande dag vill du ju kanske använda den "på riktigt" sen. Välj "min mat" och skriv in värdena under något lämpligt namn. Är man lite lat/inte bryr sig om alla siffror räcker det med att skriva de saker man är intresserad av att se sen.

ok, lite synd att man inte kan "skapa" hela rätter när man använder samma mängd alltid.
Tack för hjälpen.

Ja, det skulle vara bra med en enklare funktion för det, men som sagt det går, det är bara lite meckigt!

Tillägg: Om man skapar en maträtt genom att använda en tom dag för att räkna ut värdena, så tänk på att det förmodligen inte blir 100g. När du skriver av totalvärdena så räkna även ihop den sammanlagda vikten av alla ingredienserna. Man måste inte lägga in det per 100g!