Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 1369 ggr
Libbe7
0

Korvbröd eller hamburgerbröd??

Finns det någon mer än jag som blir lite sugen på en god ostburgare? Eller en grillad korv i bröd? Har någon bakat eget bröd?

Såg precis en bild ang valet i USA och dom rekomenderade en valvaka med en supersize-burgare  Foten i munnen

nobban7
0

Nää, tycker mest bröden blir en kleggig massa som fastnar på tänderna

Melindrea
0

Jag äter gärna en mycket god ostburgare. jag bara beställer den utan bröd. =) Senast var det med extra ost och gurkmajonnäs. =)

navarro
0

Jag håller med Melindrea! LCHF ger oss ju möjlighet att äta så mycket gott att brödet till korv och hamburgare blir helt onödigt- Ta två korvar eller 2 hamburgare med majonäs och ost det blir jättegott. Själv gjorde jag ett misstag häromdagen och tog lite hemgjord lingonsylt till mina goda ostburgare. Det gjorde att magen blev orolig två dagar innan allt blev normalt igen.

Libbe7
0

Jag har också beställt på Burger King, då får jag den på ett fat med sallad….men helt ärligt? Det är inte samma sak  Flört

LottS
0

På Max finns LoCarb-burgare med isbergsblad runt.

På andra ställen tar jag dubbel ostburgare som jag skalar av brödet ifrån och klämmer ihop ihop burgarna med osten inåt. Smarrigt och mättar jättelänge!

Korv utan bröd funkar också tycker jag, men blir tort om man tar en fet sort (mergès eller choritzo t ex).