Att tackla godissuget...
Ja, hur gör ni för att tackla gottesuget som smyger sig på mellan varven?
Tycker det har fungerat förvånansvärt bra att ställa om till den här typen av kost. Har varit godissugen mellan varven men det har liksom varit kontrollerbart!
Eller… Jag har alltid blivit sjukt gottesugen vid mens och det suget klarar jag inte att hantera för fem öre!
Att göra något annat funkar inte i det läget, blir för blockerad eller vad man ska sätta för ord på det!
Så vad gör man?
Finns det något jag kan äta med gott samvete?
Jo, jag vet att det garanterat finns massor av liknande trådar! Men jag får inte sökfunktionen att fungera, om det är mig eller den det är fel på låter jag vara osagt! 
Tar tacksamt emot alla tips! Och gärna länkar till tidigare trådar om någon annan kommer överrens med sökfunktionen…

Hej, jag kämpar på med mitt godisbegär (sök efter godismonstret (vet inte hur man länkar)… och det har gått förvånadsvärd bra måste jag säga… har inte ens ätit choklad och har snart hållit igång i två veckor. Åt ALLT förut och MYCKET…
tips från mig då… jag försökte visualisera mitt begär (godismonster som sitter på axeln… liten röd djävel som skriker så fort han vill ha godis) och har skrivit en hel del om det här (bra terapi när godisbegäret sätter in).
Jag tror inte på att ersätta godiset med något annat mer nyttigt, då är man snart tillbaka i godisträsket igen… jag har dock alltid nötter hemma som jag tar nån gång ibland. Särskilt kring mensdags är det ju hemskt vad begäret sätter in.. men oftast kan man mota med choklad om det defintivt inte går att låta bli… håll dig till 70 eller 86 % .. ett annat knep är att inte ha det hemma alls… då blir det liksom lite jobbigt att fixa (vi har 7 km till affären) ;)
Men för mig har som sagt har terapin att skriva av mig fungerat bäst… på så sätt har jag bara bestämt mig för att övervinna monstret!
Lycka till!