kan det vara sant
Lowcarb bröd….varför har ingen berättat detta tidigare? Ska testa detta någon gång. Är det någon som vet om det finns i affären?
Ser bra ut! Hoppas de börjar säljas i Göteborgsområdet också!
…tills dess finns Smörgåsrån och Finncrisp. :-) (fast mitt paket Finncrisp är tämligen orört)

Tills dess: skär en tjockare skiva ost (ca 5 mm), bred smör på och lägg på en skinkskiva = skinksmörgås :)
Salladsblad runt funkar fint så man inte blir så kladdig om händerna!

Det är väldigt populärt hos resten av familjen. Lite svårt att få tag på i bland då det distribueras på ungefär samma sätt som Lycas fläsksvål (säljare kommer till affären och lägger ut varorna).

Det går att beställa online på GI-boden. Jag har inte testat, men det fanns en länk på Carbzones hemsida.
http://www.giboden.se/gi/produkter.asp?showprod=1&prodid=444
Min gubbe skulle beställa det på näten men frakten var så löjligt hög så en limpa skulle väl kosta 75 spänn eller vad det blev… inte att ens tänka på för vår del iallafall! Häromkring har jag aldrig sett det.
Jag väntar också med spänning tills det kommer till göteborgsområdet. för med frakt på 110 kronor för en limpa bröd för 26 kr blev lite vä dyrt.
rättelse! Har nu kollat och frakten är 105 kronor upp till fem kilo!! Så en limpa skulle bli 131…
Vi ringde och kollade också och det gick inte att få lägre frakt…
godisanna, jag såg inte ditt innan jag skrev min rättelse så det var mig själv jag rättade! Men det är 105 (enl. deras uppgifter på sidan) och inte 110 , men det är ju ingen störe skillnad…

Det står att coop och ica ska återförsälja de här bröden, bara att ge sig ut och leta eller trycka på lite.

Bra!
Men: Stockholm, Stockholm, Stockholm och Stockholm.
Och någon annan ort på slutet. Inte "en butik nära mig".
Vi får väl vänta, vi andra. Fråga på COOP varje gång man är där.
Fair Winds and Following Seas!
Detta var mycket spännande, skulle kunna bli ett givet inslag på sabbatsbordet. Det är enda tillfället jag saknar bröd.

Ja visst låter det för bra för att vara sant 

Det är jue t.o.m. bättre än ett finn crisp, och det kan jag ta några stycken i veckan.
Ska iväg till Coop forumnu och kolla efter det
Jag skulle inte äta det brödet även om det innehåller low carb. Det är vetemjöl i det och jag skulle inte våga äta spannmål även om det är i små mängder.
Oj, är det sant? Har sett denna förpackningen i min ICA-butik men inte tittat närmare utan tänkt att Lowcarb betyder ju olika mycket carbs för olika människor, men detta var ju verkligen lågt. Ska pröva nästa gång jag handlar på ICA. Är det någon som testat pastan?

Jag har köpt det brödet här i Norrtälje.
Jättebesvikelse :-(
Det smakar inte bröd, vet inte vad det smakar, nästan ingenting.
Sen är det väldigt 'tuggigt' på nåt konstigt sätt.
Varken smakar eller känns som bröd.
Jag slängde det.
Agneta
Aha. Går alltså att köpa i min lokala Ica butik. Skall åtminstone kolla in det.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

*lycklig* brödet fanns på coop forum i Vällingby (vinsta). Pratade även med dom att ta in chokladen och pastan, verkade inte helt omöjligt. Det kan man nog inte äta så ofta men vid undantag.
#14 Nä det där är jue olika efter person, jag vet däremot att det inte är några större problem för mig, så jag har väll tur :)

# 16
Blev lite orolig när jag läste ditt inlägg, så var jue tvungen att prova det på en gång
Men jag blev inte besviken faktiskt. Hade smör, stekt ägg, skinka och brieost på :o) mums, detta blev då min lunch

Om ni nu inte har nåt emot spannmålsprodukter varför bakar ni inte eget low carb bröd enligt hemuls/Dr Ks recept (äggvita med lite vetemjöl i)?
Är man verkligen fokuserad på att gå ner i vikt så tror jag det är bäst att vänta med ALLT spannmål och frukt tills man har gått ner nästan allt man vill gå ner. Det är lite som Atkins att man kan äta mer kolhydrater ju närmare sin målvikt man är.
Jag tror att för dom flesta med stor övervikt så är det nog för mycket kolhydrater i… Men det är väl som med frukt, testa och se. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Baka eget bröd vet´ja. Har för mig att jag lagt in ett recept under nyttigt bröd helt mjölfritt. Man kan torka det i ugnen till hård bröd. Även Hemulbrödet är helt OK blir mer som vitt bröd ,kan användas som pizza botten också. Men det innehåller mjöl, kan bytas ut mot bake pro eller sojaprotein eller låg Kh mjölet som finns att köpa från Mindre socker.com
Chokladen på LowCarb förstår jag inte vitsen med. Det står att den innehåller 51 kollisar per 100 g, medan Lindts 85% choklad endast innehåller 19.
#23 Om du läser raden under, som är fetstilad, så står det att netto kolhydrater är 0 gram.
Det står även förklarat varför om du läser vidare.

Jag skulle jättegärna baka eget bröd, men med tanke på mitt senaste projekt "ta- bort- saker -för -att -hinna -med -det -som -familjen -mår -bra -av" så känns det inte så motiverat att börja baka mitt i det hela.
Men jag ska kolla upp de som du skriver om #22, kan vara bra att ta fram när det behövs

Låter ju konstigt att en skiva av brödet innehåller ca 250 kalorier? Vad tror ni egentligen finns i för att få så stort egenrgivärde? typ 3 vanliga mackor är 300 kalorier…

Av det som finns i innehållsförteckningen är det bara vatten jag frivilligt konsumerar:
"Vatten, gluten, äppelfibrer, vetemjöl, rapsolja, linfrön, solrosfrön, kruskakli, äppelcidervinäger, fibrex, psylliumfrön, jäst och salt."
"Fettet kommer ifrån rapsolja, linfrön, psylliumfrön och solrosfrön."
Som vanligt gäller att man kan banta med vilken smörja som helst men att kalla detta "hälsobröd" är väl lite väl magstarkt.

#27 Då är nog hemulens bröd att föredra - ägg, vetemjöl, salt.:-D