Vad fuskar ni med?
(Om), när ni fuskat, har det varit med godis/sötsaker eller kolhydratrik mat då? (Bröd, pasta, potatis…)

Jag har i stort sett bara fuskat när jag blivit bjuden hos folk och då inte kunnat säga nej. Oftast är det ju då en kaka eller en smörgås.
Fuskar jag hemma så är det med ett glas mjölk.
"You just have to belive…"
Keso & jordnötssmör, eller turkisk yoghurt med hackade nötter & kanel.
När jag fuskar blir det i regel med för stora mängder LCHF-mat, t.ex. grädde, eller grönsaker med för mycket kolisar. Jag vågar helt enkelt inte nåt annat. 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Godis eller bakverk nån gång (för mkt i helgen)
Jag håller inte på med konceptet fusk. Det understödjer bara en massa negativa och okonstruktiva känslor. Äter jag utanför vardagens LCHF så gör jag det. Det kan bli fler kolhydrater än normalt av LCHF-mat, det kan bli något utanför som t.ex. bröd.

Ostbågar
Det har nog varit lite allt möjligt: smågodis. Mörk choklad i för stora mängder. Någon enstaka klyftpotatis eller pommes frites. Någon liten brödbit som sett oemotståndlig ut. Kaka/paj vid fest eller om jag blivit bjuden. Smörgås vid något enstaka tillfälle om jag blivit bjuden. Det mesta av detta typ en eller två gånger under två år, choklad oftare. Nu är det slut med det.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

oj, vad duktiga ni var..
jag är lite i experimentläge med min kropp, ser vad jag kan äta och inte. Jag kan äta lite godisar på helgen. Nån öl ibland.. sen ibland orkar jag inte kolla vad det finns i olika såser och sånt när jag äter ute. Ibland har några pannkakor slunkit ner också..några potatisklyftor.. juice och frukt har jag inga problem med utan äter lite som jag vill - sällan men jag gör det.
som jag ser det så är min grundkost lchf, men jag tål några avsteg här och där. Man ser ju hur kroppen reagerar. Tyvär verkar jag tåla mindre och mindre ju längre jag äter fettkost :/ tillockmed finn crisp och flatbröd börjar magen störa sig på.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jag fuskar inte heller, men blir det för mkt så är det grädde, mörk choklad eller nötter……………… men jag håller mig till den mat jag bör/ska äta. Alkohol är det många år sedan jag slutade med o det känns ju extra bra nu, eller inte, tänk o bara sluta med vin o dröööööööööösa ner i vikt.
Drömma är jag bra på 
Jag ser inte mitt ätande, om det går utanför LCHF, som fusk. Jag ser det som ett helt fritt val att äta något jag inte brukar äta, precis som det är mitt fria val att nästan alltid hålla mig till kött, fisk, ägg, grädde och smör. Att jag valt LCHF beror på att jag mår bra av det och går ner i vikt, att jag ibland äter något annat beror på att jag då tycker att det är värt det av någon anledning.
Det jag har ätit ett fåtal gånger under mina 7 LCHF-månader är; mandarin (nu på hösten), tunnbröd och potatis (2 ggr i sommar på kalas), en glass i sommras (den var inte god - för söt, åt knappt halva), lite chips 2 ggr, samt rött vin några gånger.
Det som var allra godast av detta var mandarin, kommer att välja det någon fler gång nu i höst/vinter under den bästa mandarin-säsongen. (reagerade heller inte dåligt på mandarin, ingen viktuppgång eller dålig mage).

Frukt får ju den normalviktade äta en om dagen enligt Dr Dahlqvist!! En liten clementin slank ner efter lunchen idag, nått glas vin på helgen, några godisbitar på helgen osv. Jag gör det för att på sätt o vis leva lite mer "normalt" o för att jag tycker det är gott.
vin
nötter av olika slag
grönsaker, fast jag är osäker på om det är fusk: gröna blad, spenat stuvad med creme fraiche, oliver, tomatskivor,
Och så bjuden som det inte går att säga nej till: kakbitar, tårtbitar….
Konstigt nog har jag inte fått ont alls de senaste gångerna.??
#5 och #10 har rätt. Om man väljer att äta nåt annat då och då är det ett val och inte nåt som man skall känna dåligt samvete för. Ett bra koncept som Viktväktarna har (hade?) är Guldkant. Man känner de positiva hälsoeffekterna av kosten i stort men det där lilla extra (om det är en bit choklad, en macka eller lite pommes) gör resten så mycket roligare.

jag kallar det fusk, men mår inte dåligt över det.
tänker inte skuldbelägga det hela så att jag känner att livet är över om jag "fuskar"
tyvärr känns det som att jag inte får någon effekt av att "fuska" på sötsaker, däremot kände jag av pastan och de lilla brödet direkt..
oj, mandelkubb, blev bjuden hos äldre människor…
frukt har det blivit mycket öäpplen nu i höst.
blivit nån näve ostkrokar(1 tillfälle)
nötter i mängder (som lösgodis för mig)
ben&jerry glass (den lilla) 2 ggn
lite honung 1 tillfälle(åt med bireost och liiite hårt kexbröd)
och 2 små små chokladkakbitar.
dock inget bröd, potatis, ris eller pasta.
jo, pasta 1 ggn, det gör jag inte om. huvudvärk, dåligt humör, osv..

Med "fuska" menar jag såklart inte att man ska se det som nåt nedvärderande eller nåt, jag menade bara vilka avsteg ni gör utanför eran dagliga kosthållning. Jag själv blir inte så sugen på godis och sånt, det är mest gott bröd man lockas till… :-)

Jag har inte fuskat ännu, men jag märker att jag börjar snegla riktigt långt på smågodishyllan…
Igår unnade vi oss potatis till torsken… ( vi har precis börjat IGEN med LCHF) och hade potatis kvar..
Sen handlade vi godis.. Lika mycket godis som vi brukar kunna trycka i oss… men det GICK INTE i - helt stopp…
Idag har jag sån J***a huvudvärk och frossa ..buuuu

Rött vin flera dagar i veckan. (inga stora mängder dock, låter ju som värste alkoholisten.)
Mörk choklad nån gång då och då. (rätt sällan)
Har tagit tårta då det varit födelsedagskalas.
Och just ja, åt 2 vanliga pannkakor med lite sylt och grädde för ett par veckor sedan. Inga "biverkningar" alls för mig.