Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4132 ggr
mlostardust
0

Fläsksvålar, bra eller dåligt?

Jag köpte just hem en förpackning fläsksvålar. 0% kolhydrater. Jippi! MEN det ÄR ju rent fett. Hur bra är detta i LCHF-syfte egentligen? Är det unna sig NÅGON GÅNG IBLAND, eller är det (eftersom det är 0% kolhydrater) okej, att äta några stycken när lusten faller på?

mulligast
0

bara ät och njut….Skrattande

ebet
0

Avundsjuk! Jag har aldrig fått tag på det i mina affärer.

Halvdansken
0

Proppa i dig! Hos oss ligger det alltid en extra påse flæskesvær i skåpet. Men så bor vi också i Danmark. Men det är inte rent fett, det friterat gris-skinn.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

jejjja
0

Jag blir avunsjuk. Måste åka och köpa ett par påsar bara för det Tungan ute. Här har vi lyke påsar.

Halvdansken
0

Här i Danmark finns det 4-5 olika. Jag gillar den som heter…eh…blå påse…snack street no1, tror jag. Den är på 200 gram, och svålarna är lite "fluffigare" inte så kompakta, och inte med fett på undersidan. (Det kan bli för mycket, också för en LCHF:are)

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tilda-T
0

Käka när du vill och se glad ut, det gör jag!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

MimLan
0

#0 Varför skulle rent fett vara fel att äta, menar du? (Fast som nämnts så är fläsksvål inte rent fett, det är protein och fett.)

#5 Kan det vara Kim's du menar? Det är mina favoriter all time av vanliga svål, efter slaktarnas egengjorda. Fast jag föredrar de gammeldags med lite fett på och tycker inte om de som bara är fluffkrispiga, de skall vara just knapriga. Precis som originalen hos slaktaren!

irode
0

Jag föredrar slaktarens egengjorda med fett på.

Men måste tyvärr akta mig lite för saltat - tycker att jag får kramp i benorna om jag äter för mycket på en gång eller för många dager i rad.

:-) Inge

buttercup
0

dom med fettrand på är min favorit! brukar köpa ett dussin påsar varje gång jag är på netto :) (dom är ganska små) men akta sig för att äta för många på en gång, man kan bli farligt mätt!

mlostardust
0

Jag åt kanske 13 stycken (bitar) till lunch. Haha, MYCKET gott, men som buttercup säger, gud vad mätt man blir! Någon som har en förklaring?

missaz
0

#10 Protein och fett är mättande, så enkelt är det! Tungan ute Man behöver inte alls samma mängd av det för att bli mätt som av kolhydrater….

buttercup
0

grejen med svålisar är att dom är som chips, och jag trycker lätt i mig en hel påse jättefort :P problemet är att efter en stund känns dom inte som vanliga potatischips i magen längre..