Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 944 ggr
papa-bear
0

jamie oliver granskar på 5:an

middagsgästerna hos jamie trodde nog de skulle få en festmåltid, istället en lektion hur maten hamnar på faten

aranels
0

Fascinerande att få se deras förfärade miner då hönan slaktades.  Inte så trevligt kanske, men det går ju faktiskt till så. Undrar vilket liv det blev kring detta?

Rynna
0

Någon som såg gårdagens avsnitt? Jag missade början men såg slutet.

På slutet skar han upp en förfettad gåslever samtidigt som han förklarade att gåsen tvångsmatats med korn och majs.

Någon som såg vad budskapet tidigare i programmet var?

Sa Jamie att man skulle undvika att tvångsmata sig själv med korn och majs?

Kan man ladda hem och se programmet?

Magica1970
0

Jag slog på tv:n där han konstaterade att en man och två kvinnor åt mer fett än vad de visste och att om man äter fett så kommer man snart att bada i fett. Då slog jag av tv:n och ägnade mig åt annat.

lkn02001
0

där jag slog på så gjorde de något fys test vilket visade att den fetaste mannen hade starkast hjärta och lungor, den yngsta och smalaste mannen sämst värden. De konstaterade att det inte alltid är utsidan som visar hur man mår.

Därefter gjorde det någon typ av magnetröntgen och kollade vart fettet satt och hur mycket det var. Den fetaste mannen hade 50%fett i sin lever och det var då de jämförde med gåslevern. Jamie visade också en normal gåslever. De menade att han måste ta hand om sig själv och att hans fettlever är möjlig att få bort.

Under den tiden jag tittade såg jag inget om HUR han skulle äta över huvud taget.

Skulle också vilja se hela programmet

[imba]
0

blev riktigt besviken, samma visa om det farliga fettetSkrikandes man ska äta frukt ,grönt, fullkorn,olivolja…

tyckte synd om den stackars damen som enligt statistiken hade max 10 år kvar om hon inte la om kosten, snacka om skrämselpropaganda!

Wildrat
0

Det var samma gamla tallriksmodell och mer fibrer som gällde.

mejram
1

Jag såg hela programmet och det var väl inte så mycket matnyttigt. Snuttifierat om att olivolja är bästa fettet och att snabbmat är onyttigt. Samma gamla vanliga prat. Det är väl inte fel i sig att få folk att äta mindre socker och salt. Men någon vettig förklaring till varför snabbmaten är så farlig tycker jag inte riktigt framkom.

Det som var lite lustigt med gåslevern var att den var ju så fruktansvärd och försötörd och allting och se så mycket fett som rinner ut ur den när man steker. Men hur blev den så? Jo, genom att mata gåsen med - märk väl - korn och majs. Men de ville få det hela till att mannen i fråga borde äta mindre fett. Var logiken i detta ligger kan man fråga sig…

Rynna
0

Det var väl det jag misstänkte, att de inte alls drog den självklara slutsatsen… att man inte ska tvångsmata varken gäss eller människor med korn och majs om man inte vill ha fettlever.