Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 623 ggr
Halvdansken
0

Automatiskt ändarde matvanor.

Jag har käkat LCHF sen i mars, men har fuskat lite med juice och nån Coca-cola på helgerna. Har också blivit lite frukt i somras.

Men nu upptäckte jag att det visst ligger 2 oöppnade cola i kylen (har köpt av gammal vana) och juicen fick jag slänga, den var två veckor för gammal. Tom lagret av mörk choklad har växt.

Idag på lunchen slängde jag hälften av salladen (som jag också tar av slentrian), jag tyckte inte att det var gott. Pillade ut mozarellan (och tomater och rödlök) och käkade det, resten åkte ut.

Ganska underligt. Det är inte alls medvetet, det har bara blivit så. Kroppen fixar det själv när man väl har kommit in på rätt spår.

Nån mer med samma erfarenhet?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Uttelille
0

Ja, det med salladen känner jag igen. Det lockar liksom inte lika mycket med grönsaker längre. Man hinner bli mätt på det andra-proteinet och fettet. Men ibland är det ju friskt med något grönt.

spindelfot
0

Jag är ju inte den striktaste gaffeln i lådan, utan brukar proppa i mig lite juice och några godisar ibland.. Men det har blivit alltmer sällan, det smakar liksom konstigt. Jag blir jättesnabbt alldeles överväldigad av den söta smaken när jag ska äta godis, så det blir ändå aldrig mer än några bitar.

Det är verkligen skönt att man inte behöver 'kämpa mot kroppens begär' längre, utan snarare att kroppen reagerar med ont i magen när man råkar äta lite bröd, det är lättare för mig att avstå det dåliga när man vet att man får ont..

Och så har det blivit lättare att laga mat nu, när man har lärt sig mer och har lchf som 'norm', förut undrade man hur i hela världen man skulle kunna låta bli pasta.. avlägset nu! Nu svänger man ihop lchf måltider på några röda.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

jejjja
0

ja jag kan känna igen mej med: Det är så skönt när man kan gå in i en affär utan att ha hela korgen full av onyttiga saker. Och kommer ut glad med massa nyttigheter

Puhlo
0

Jepp. Här hemma har körsbärstomater, som förut gick åt som smör i LCHF-omgivning, blivit gamla och skrynkliga. Även om de är kvar på kvisten (vilket gör att de håller i flera månader.. )..

Däremot så går vitkålen åt fort som fan. :D