Bästa efterätten?
Jag ska ha en bjudning på fredag. Det blir kantarellsoppa till förrätt, kanske en sån smält cheddar eller parmesancrisp till. Huvudrätten blir fläskfilegryta som airam publicerade i hennes blogg i helgen, med bacon (big chocker ;)), svarta oliver och dragon.
Min fråga är då om jag ska vara så traditionell och trogen LCHF att vi gör Chokladmousse eller pannacotta till efterrätt, eller om jag har missat någon smaskigt recept?

När det inte har varit alltför fin middag har jag brukar röra ihop turkiskt yoghurt och hallon. Efter den grytan kan det vara gott med något svalkande
Det här receptet provade vi i helgen - Mascarpone- och limecrème med chokladtryffel och hallon - fantastiskt gott!!! Jag tog ca 1.5 msk strösocker i stället för 3 msk, men jag tyckte det blev ganska sött så man kan nog ta ännu mindre eller utesluta helt! Passar perfekt att bjuda på eftersom man kan förbereda allt i förväg och sedan bara lägga på hallonen precis när man ska ha den.
Nä, panna cotta är bästa efterrätten tycker jag. Gott, enkelt och så gör man det i förväg, bara att ta fram när det ska ätas.