Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel-matfett
Läst 1649 ggr
loppan
0

Går denna kokosolja att äta?

Hej på er!

En arbetskamrat var och handlade i en butik med asiatisk mat och köpte då en burk med kokosolja åtill mig. Märket är KTC och det står att det är 100% pure. Oljan kommer från Sri Lanka men är manufactured i England. Jag har köpt kokosolja från BIO tidigare, men den är mjukare i konsistensen än vad denna är. Är det någon som vet någonting om KTC-oljan kan ni väl höra av er. Stort tack på förhand!

Margareta
0

Ingen aning - det är nog ingen som vet eftersom du inte fått något svar. 100% pure borde ju vara just 100% rent - alltså ok.

Numer pensionär i Nynäshamn

andreas0
0

#0, det råkar inte ha varit på sommaren du hade den mjukare kokosoljan? Kokosolja blir nämligen mjukare vid högre temperaturer, det räcker med ett par grader mer över 20 sträcket för att den ska bli mjukare.

Krahso
0

Jag har också köpt den oljan nu. 500 ml. för 29.90… Med tanke på vad ni andra skrivit om priset, så tänkte jag att jag gjorde ett riktigt kap…

Jag tycker den är helt smaklös, men min dotter säger (citat): "Det smakar som vår husvagn luktar"

Hur är det med smakerna på andra kokosoljar eller kokosfett?

Libbe7
0

#3 Dom jag har smakat har hållt sig till din husvagn  Flört  äter dock inte bart utan som ischoklad

fatsdomino
0

Vet någon om det finns cocosfett att köpa i Thailand???Jag hittar bara coconutcream-mjölk!!

Puhlo
0

#5: jag skulle leta efter just "Coconut Oil" och att den ska vara så ren som möjligt. Den säljs inte på flaska, utan i burk, som i de svenska plasthonungsburkarna.

Wildrat
0

#0 Det är ungefär det samma som silverpaketet bara på burk.

#2 Kokosfett blir rinnande vid temperaturer över ca 25 grader. På sommaren när det är varmt är det kokosolja här också…