Dina bästa mellanmålstips?
Hej allihopa.
Jag och min sambo började med LCHF för två veckor sedan . Han har gått ner 2 kg förra veckan och jag - 1.1 kg. Innan så åt jag Xenical och gick ner 6.2 kg. Men gillade inte att tillföra massa kemikalier till kroppen.
Så, vi är i uppstarten av LCHF, följer Airams matblogg frenetiskt och är härligt mätta hela tiden.
Vi behöver dock tips på mellanmål, saker att "snacksa" på. Det är en djungel att hitta något direkt som man kan ta snabbt och enkelt (sambon är REDAN trött på ost, men inte jag. haha).
Vad har ni för mellanmålstips och allmänna tips?
Tas emot med varm hand
Ha en bra helg!
Stardust

Jag brukar tugga på några mandlar när jag är lite sugen på något. Det beror ju på hur mycket man vill ha med. Mandlar som mellanmål kanske kan bli lite väl mycket mandlar.. 
"You just have to belive…"
Mandlar
Kallskuret (se upp med tillsatser!!)
Oliver
Flatbröd med MKT smör
Kalla köttbullar/pannbiffar
Kokt/stekt ägg
Finns massor….
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Oftast behöver jag inget mellanmål då jag äter ordentligt vid måltiderna. Ibland händer det att jag tar ett par ostrullar (ostskiva som jag brer smör på) eller en ölkorv men inte ofta.

Fläsksvålar
Sällan jag behöver äta mellanmål numera, i början när jag startade med Lchf åt jag lite mer och kunde ta lite oliver och ost eller turkisk yogurt med hallon eller lite keso blandat med yogurt och vispad grädde (variant på risifrutti). Eller yogurt med hackad mandel.
Lite marill i tomatsås med kokt ägg. Ostbit med smör på mättar bra.
Oftas numera räcker det med en kopp kaffe eller te med grädde i, har aldrig testat kokosfett men ska inhandla det.
#1 jag ständer den andra tråden och hänvisat till denna!
/Maia
medarbetare
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

kokta ägghalvor med räkost är inte dumt
. Fast för det mesta blir det en stor kopp kaffe med en rejäl skvätt grädde i.

Jag ger +1 till kaffe med en rejäl skvätt grädde. Annars tror jag att avocado med majonnäs är ett trevligt mellanmål som är lätt att "göra".

gustafskorv
Vällagrad ost/ Brie
Nötter (men försöker låta bli dem för det blir lätt för mycket)
kaffe/te, vatten

Kokoskakorna i en av trådarna. (Ska testa dem med rom, gjorde utan - de smakade inte i början av min lchf men nu är de goda).
Man ändrar sin smak med tiden.
Har precis gjort min första ägg-mjölk-drink. Gott med lite kanel och kardemumma.
Ostrulle med bregott.
Skinkrulle med philadelfiaost och lite sallad eller en gurkstav.
lite turkisk youghurt med ett par hallon och lite hackad valnöt.
Fläsksvålar (finns i påsar på bla Willys. Läs gärna att det inte är kolhydrater i).
oliver och ost, lite fina bitar skinka (pata negra osv)

Te med ekologiskt kokosfett och en bit ost till.
Brukar göra en smör-och oströra. Ekologiskt smör blandar eller mixar jag med en god mjuk ost t.ex. gorgonzola, ädelost eller brie. Kanske också kan tillsätta lite kokosfett men har inte provat detta. Hackar sedan persilja mycket fint och krossar en eller två vitlöksklyftor och tillsätter i röran. Jag har inga direkta mått får smaka sig fram.
Gott att äta som den är eller bre på en stor hög på t.ex. en finncrisp.