Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1286 ggr
fatsdomino
0

2kg minus samma midjemått??

Har minskat 2 kg på en vecka totalt 7 kg sen 18 aug!Men sista tiden samma midjemått 112 cm är rädd för att jag bränner bort muskler??

Maia
0

Hej!

Jag har varit med om samma sak, men det handlar för mig snarast om att alltgår i faser. Ibland minskar vikten utan att midjemåtet ändras, precis som du beskriver. Sedan minskade midjemåttet under en period rejält och det stod inte i relation till viktminskningen som var mindre då. Ibland händer ingenting och ibland minskar båda samtidigt.

Du har en bra viktnedgång och det är klart att du vill att ditt midjemått ska minska, eftersom det är ganska så rejält, men avvakta lite så ser du tydligare om det är en trend eller en tillfällighet. 

Har du striktat till kosten senaste veckan eftersom du plötsligt tappat så mycket? Då kan det ju dessutom vara en del vattenvikt och det kanske inte tar på midjan direkt?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

SaJo123
0

Fettreserver finns på ryggen (valkarna), höftena, låren, armarna. rumpan… Dvs du kan säkert ha bränt fett på nåt av de ställena även om inget händer i midjan!

fatsdomino
0

Jag har tappat mycket runt stuss,låren,ryggen,benen är stenhårda redan samma form som i min ungdom,vad jag oroar mig för som jag skrev är om jag just nu tappar muskler???Spelar golf 5 dagar i veckan bor i Thailand !

mikaelj
0

Varför tror du att du tappar muskler?

fatsdomino
0

Om jag inte minskar i midjan och tycker att alla andra ställen redan bränt bort överflödet,känns som om endast midjeomfånget är kvar !!

Maia
0

Jag förtydligar mina funderingar i #1:

Ge oss tidsperspektivet! Har du inte förlorat något alls i midjan på alla de 7 kilona? Eller är det bara på senaste tiden? Vad har du ev. minskat totalt i midjan och sedan när är det stagnation? Hur har din mathållning varit och varför har du tappat 2 kilo de senaste veckorna (ser ju på din totala viktnedgång att det inte är 2 kg/vecka som gäller)?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

MimLan
0

Äter du så lite protein att du ens kan riskera att tappa muskler?

fatsdomino
0

Jag har minskat 6 cm sen 18 aug.Jag äter enbart fett och proteiner samt dricker kaffe med cocoscream.Lagar min mat själv inte en öl sen 18.8 de kolisar jag får i mig är minimalt som jag ser det.