Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1331 ggr
MarianniK-holm
0

Frukost

Hej, Jag har ätit LCHF i 10 månader nu. På 6månader gick jag ner 10 kg. Mår prima!

Nu har jag fått min gubbe att försöka byta till lågkolhydrat åxå. Men nu vet vi ingen bra frukost. Han kör lastbil och får lov att äta mackor och te eller kaffe i bilen. Numera är mackor inte en bra frukost. Vad skulle ni föreslå? Något som inte blir dåligt av några timmar i en varm lastbil?!

Miyu
0

babybell-ost i nät!

Bonzo
0

Ägg, ost, smör, majonäs. Bara att skaffa en liten smidig kylväska att ha maten i! :)

Melindrea
0

Vet inte hur de håller i värmen, men borde väl inte vara för dåligt: Kokospannkakor? Med ost, smör och skinka på blir det nästan mackor! =)

Går det att ha en liten kylväska med grädde och litet saker i?

MimLan
0

Tillagad mat blir inte dålig av ett par timmar i värme. Ät kokta/stekta ägg, färsbiffar, kalla rester, skinka, ost, makrill, allt möjligt.

Raring
0

Ölkorv! Finns bra sorter utan glutater och annat jox. Tål definitivt rumstemperatur.

Annars håller jag med MimLan. Förstår inte varför alla har sina matlådor i kylen hela dagen, maten håller bra de 4 timmar mellan frukost och lunch som den är rumsvarm. Utom om det är skaldjur, CF och annat som inte bör bli varmt.

Kvinnlig40talist
0

En och annan flatbrödmacka med smör och ost

Brieosttårtbitar

Skivad köttfärslimpa med ostskivor eller salladsblad

Kalla fläskfärsköttbullar

Miyu
0

Smälter inte brieost?

Zepp
0

Ägg, ägg ägg!

Ägg är nog basen för de flesta LCHFare till frukost!

Stekt eller kokt funkar till en massa andra saker som tex.. makrill på burk, tonfisk på burk, sill, pannbiff, köttbullar, kassler, köttfärslimpa, korv.. majonäs finns på tub, mjukost, vanlig ost.. osv!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Cowboy
0

Kokta ägg och makril i tomatsås i en liten kylcäska. Rökt sidfläsk i skivor, salami är annat gott att äta till ägg.

Sedan får jag erkänna att det blev en del mackor på älgjakten. Men det gäller att veta att det är smör och pålägget som är det viktiga och brödet ska vara så lite som möjligt.

Axol
0

Varför inte göra mackor på Fiberhusk-bröd och nötmjöl?

Enkelt och smidigt och håller sig ganska länge, om dock lite svampig konsistens. Jag själv äter polarbröd macka med leverpastej och gurka till frukost, men det beror ju på hur många mackor man behöver. Det kan ju bli lite mycket mjöl. Annars gillar jag fläskpannkake.bröd. Det kan man ju göra på enbart ägg, keso, ost och grädde och det håller länge…

Men, visst, allt blir tjatigt  i längden. Se till att variera lite så att ni inte ger upp.

mariahelene
0

Stek bacon- eller korvbitar och blanda i vispat ägg och gör en baconochäggröra, gärna dagen innan, sätt i kylen över natten så håller det sig absolut några timmar till frukost eller lunch.

Brie är kanongott när den är lite varm och smält, gärna med en skinkbit eller en salamiskiva runt…

Jag tycker variation är överskattat. Har jag ätit macka till frukost i 20 år kan jag nog äta korv och äggröra i 20 år också. Middag däremot får gärna vara lite olika från dag till dag!

Maia
0

Två kalla stekta ägg fungerar bra som dubbelmacka med samma pålägg som annars. Bregott, skinka eller korv eller kall bacon, salladsblad och paprika. Mätt som en plätt bli man och det ger mackkänsla.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]