Nedgång nära målvikt?
Jag har för fem år sedan gått ned ungerfär 20 kilo. Nu har jag lagt på mig 4-5 av dem igen och känner mig sugen att prova LCHF-kost för att lyckas.
Mitt problem är att jag redan är rätt smal förutom mittpartiet och därför torde ha svårare att gå ned i vikt.
Är detta en lämplig diet för mig även fast jag inte är överviktig? Jag är 174 och väger 65 kilo - vill mest komma i mina jeans igen!
En annan fråga, hör att man i början går ned 4-5 kilo i vatten - borde jag då försöka gå ned 10 kilo eftersom 5 kommer komma tillbaka?

Du kommer troligen inte gå ner eftersom detta inte är någon bantningskur utan en kost som normaliserar vikten m a o du kan t om gå upp lite =)
Normaliserar hur då? Hur vet man vad som är ens normala vikt? Jag vägde kring 70 i 10 år, 58 i 5år och nu 65 i 1år…

Oj vad hal isen blev=) Jag vet faktiskt inte och det har du rätt i vad och vem bestämmer vad normal vikt är ??
Som tur är kommer säkert snart någon av dom som brukar kunna ha svar på det mesta =) Dom är jättepålästa och duktiga =)
Hur åt du när du vägde som minst? Vet du vad som kan ha orsakat din viktuppgång? Alltså: tror du att din målvikt är den "rätta" för din kropp, eller måste du hela tiden hålla på och tänka på mat och träningn för att hålla den?
Starling, LCHF borde passa dig jättebra om du vill bli av med ett svullet mittparti (har själv haft samma problem). Tyvärr måste jag dock meddela att LCHF inte är någon Diet, utan mer ett sätt att förhålla sig till mat. Det kan ta tid eller gå snabbt att hitta till den rätta formen - kroppsformen och forman av LCHF.
Min svullna mage (både bilring och gaser) håller sig borta så länge jag inte knaprar massa kolhydrater, eller överäter. Att träna har även hjälp.
Jag är inte överviktig, och var inte det innan LCHF heller, så jag antar att det är "normalt" för mig, att kroppen är nöjd. Nu är dessutom formen skitsnygg. =)
Tja… alla andra i min släkt är överviktiga, och när jag är som smalast så måste jag absolut kämpa lite för att hålla efter den, äta väldigt nyttigt och träna mycket.
Min normalvikt (om man menar den vikt kroppen "strävar" mot) är nog, tyvärr, som de flesta i min släkt +10 kilo till.
Min viktuppgång är orsakad av mer mat och mindre träning, och jag kan säkerligen gå ned igen med hjälp av det motsatta.
Min förhoppning med LCHF är att hitta en kost då jag både kan vara min "trivselvikt" på 58 och kunna äta mat jag tycker är god och mättande. En utopi?
Will, intressant! Det låter ju som något jag vill uppnå. Hur mycket tränar du? Jag gillar att träna men har hört att det är tufft på LCHF-kost och man riskerar att bli "sladdrig".. sådant man som redan smal oroar sig lite mer för eftersom det syns mer då!