Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1972 ggr
jejjja
0

Hur ska jag göra!!!

Hej anledningen varför jag skriver är att jag är bortbjuden imorgon på middag hos en arbetskamrat.

Detta har varit bestämt långt innan jag började med lchf det var nara för att hon skulle gå i persion som hon bjöd hem alla till att åta kroppkakor. Skrattande

Och det älsar jag ju har inte ätit det på år och dar jag vill ju inte säga att jag inte kan äta det på grund av lchf. Jag vill ju inte svika henne.

Jag kan kanske ta en eller två stycken kroppkakor.Eller vad tycker in, Jag har aldrig fuskat innan och vet ju inte hur min mage kommer att reagera men det visar sig nog. Jag vet ju att det är potatis och mjöl  som man ska nudvika. kul om det kunde vara någon som vill säga hur ni tycker jag ska göra Gråter

Raring
0

Beror kanske på hur bra vänner ni är och hur "tvungen" du känner dig att inte vara till besvär.

Jag skulle nog ta en kroppkaka, mjöligen två om det är gott (medveten felskrivning…), försöka ta extra av fläsket om det serveras vid sidan av och fylla tallriken med grönsallad. Dessutom se till att äta helt kolhydratfritt resten av den dagen och dagarna efteråt för att reparera skadan.

Du kanske kan be henne steka extra mycket fläsk/bacon och servera vid sidan av så tar du bara lite kroppkaka och mycket fläsk. Det borde inte vara lika besvärligt som att be henne ändra hela upplägget eller laga annorlunda mat till dig. Är du lite ful tar du en kroppkaka, mycket fläsk, äter 30% av kroppkakan och mosar runt resten och lämnar för "du blev alldeles proppmätt, det tog bara stopp". Laddar du med någon köttbit innan i smyg är det knappast lögn Flört

jejjja
0

Tack för de svaret jag ska en hur hon har lag upp det imorgon när jag kommer dit vid tre. ska tänka på det du skrev mad att bara ta halva och mosa. Bra tipsGlad

Thea
0

Förstår din nervositet över att "fuska" första gången! Jag var JÄTTEnervös för att min mage skulle balla ur första (och ända!) gången jag har fuskat med pizza. Det som hände var att jag upplevde att jag la på mig lite vatten (dock inte mer än vanligt innan mens) som sakta med säkert försvann. Ingen magreaktion öht!

JAG skulle äta kroppkakor efter samvete! Men sen så börjar jag märka att jag mår lite bättre om jag får äta lite mer "liberal" kost.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Annalf
0

Jag skulle nog vänligt men bestämt tacka nej, men jag mår väldigt dåligt om jag fuskar. Jag skulle tala om varför och hur jag mår om jag äter något jag inte bör äta. Detta är ju enklare om man är flera, är ni fler så går det ju också att ta med lite "tillåten" mat och ta av de som "funkar". Men jag tror ej jag skulle tacka nej om jag inte mådde så otroligt dåligt av kolhydrater. Lycka till !

jejjja
0

Tack för era svarFlört

Emea67
0

Jag skulle nog äta kroppkakor som jag älskar men lite mindre och ta den smällen! Det är nog enklare när det är ett medvetet genomtänkt val. Dessutom så är ju denna middagsbjudning inplanerad sedan länge!

Lycka till och berätta gärna hur det gick!

jejjja
0

Ja det ska jag gärna gör. Det blir nog att jag äter lite i allafall. Jag har ju gått sjukskriven i fyra månader så jag vill ju träffa mina arbetskamrater. tack så mycket för dit svar

Melindrea
0

Jag skulle nog göra som Raringen tipsar om. Och hur är det, serveras kroppkakor med smält smör hos er? Isåfall är det ju en mycket bra idé att lägga till mycket av =)

jejjja
0

Hej nu har jag varit och ätit kroppkakor och det var helt nuderbat gått. Jag har inte ont imagen heller men nu blir det att ladda med mycket fett. jag åt två och en halv medmycket grädde och smör till.GladFlört

Emea67
0

Kul att det gått bra för dig!

Låter himla gott med kroppkakor tänker då på Pite palt som jag tycker är gott också, men men det får bli senare.

jejjja
0

Nä pite palt få vara det är inget jag äter.