Jag går ner - igen!
Igår hade jag gått ner 7 hg, idag stod vågen på ytterligare -8 hg!
Och jag dricker äggmjölk hela dagen och på kvällen blir det några skivor ost med något fettigt på.
Jag tar 1 timmas stavpromenad varje dag, även när jag INTE vill eller orkar. Jag tvingar mig. Vill inte förstöra denna fina början.
// En glad Shintaida
Grattulerar, gambate! :)
Trägen vinner! 
va kul! jag undrade just hur det gick med ditt 'äggmjölkande'
Förresten, hur mycket äggmjölk dricker du per dag?
och känner du dig mätt o glad hela dagen?
Grattis till viktnedgången! Äter du ingen mat alls? Dricker du bara äggmjölk?
#4 ToFat
Jag dricker mellan 1 ½ - 2 liter om dagen. Jag dricker tills jag blir mätt och belåten. Så jag snålar inte alls på det. Och sen kan jag gå och ta mig en liten slurk då och då.
Jag dricker den både varm och kall - allt efter hur jag känner det. Ibland med kanel (oftast - smakar flytande pepparkaka när den är kall) och ibland med choklad.
// Shintaida
#5 Laurel
Jag äter lite ost på kvällen bara…mest för att det är gott.
// Shintaida
Har du slutat med sötningsmedlet? :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Ja, Jennix, det har jag! Bra, va??? *fniss*
Det var inte så svårt som jag trodde….
// Shintaida
grattis :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Grattis, vilken framgång!! Go Girl.
Tackar, tackar!
Det verkar som om det rasar här. I dag visade vågen YTTERLIGARE -5 hg!!
Tjooohooo…och ändå är jag mätt och jag äter min ost dippad i Lohmanders Bearnaisesås på kvällen!
Jag prisar ägg-mjölken och Bookjones!
// Shintaida

Så roligt att det går bra för dej.
Grattis och lycka till med fortsättningen.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
shintaida ! Hur ser ditt recept på äggmjölk ut?

Låter som rena mirakelkuren. Roligt att det går så bra för dig.
Tror du att det är "äkta" fettvikt som försvinner, det borde ju inte vara bara vätska, eller? Hur länge ska du fortsätta med det? Har du räknat på vad du får i dig kalori- och E%-mässigt? Riktigt nyfiken på att prova på det själv, därav alla frågor.
#14 kajsa71
Mitt recept ser ut så här:
100-150 gr smör
3 ägg, både gulan och vitan
1½ msk vaniljpulver
2 msk kanel eller 3 msk choklad
MIXAS
Häll på 8 dl KOKANDE vatten
MIXA IGEN
---------------------------------------------------------------
#15 LillaMe
Jag tänkte hålla på i 14 dagar. Jag tror att EN DEL är vatten, nu i början. Och jag är noga med att ta min stavpromenad på en timma varje dag.
Jag har inte räknat på något. Kalorier bryr jag mig inte om alls. Men tänker man efter så får man ju både protein och fett + vätska, som man behöver. Och man måste vara noga med att lyssna på kroppen när den vill ha näring! Jag går och småslurpar mellan de stora "målen".
De första två dagarna gick jag UPP i vikt, samtidigt som magen skötte sig suveränt och mer därtill. Det verkade bli en rensning. Nu sköter sig magen i alla fall och det normalt och jag går NER i vikt…
// Shintaida

Låter härligt! Jag ska också testa. Tack för tipset.
Men jag vill berätta att grundreceptet har kommit från BOOKJONES!
Jag har bara modifierat det efter min smak och mitt tycke.
// Shintaida

*fniss* Love to see my name in BOLD.
Grattis Shintaida att det funkar så bra för dig. Jag gör en liknande "fasta" fast jag inte menade att det skue bli så. Det är bara så himla gott och mättande och enkelt att göra en shake till frukost, lunch eller mellanmål. Jag med har gått ner en hel del som jag skrivit i ett annat inlägg nånstans. Sammanlagt 11lbs på 10 dagar!
Jag äter åtminstone ett ordentligt mål mat om dagen men resten blir äggmjölk.

Letade efter vaniljpulver idag, var finns det?

Precis, var hittar du vaniljpulver? Du kallar det äggmjölk men det innehåller ingen mjölk va? När du skriver choklad menar du kakao då? Jag har fallit totalt länge nu, tillbaka i matmissbruk av socker och är nu tillbaka men ibland blir jag så trött på att laga mat…

Det jag använder heter ekologiskt vaniljpulver. Kommer i en liten brun ask, är egentligen mald hel vaniljstång. Finns på stormarknaderna, hittade min på Coop Forum.
Ekologiskt vaniljpulver utan socker eller sötningsmedel. Finns på Coop Forum!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Ja, #22 och # 23 svarade på vanlijfrågan.
Ja, jag använder vanlig ögoncacao… Nej, det finns ingen mjölk med. Varför det kallas så, vet jag faktiskt inte.
#19 Bookjones!
Grattis själv! Hur mycket är 11 lbs? 
// Shintaida

Måste bara fråga: är detta nå´n slags "fasta" för din del? Typ pulverdiet, fast med nyttigare saker (och utan pulver då förstås)? Är bara lite fnyfniken
Jag måste bara säga att du är jätteduktig! Har läst dina misströstande inlägg ett tag och nu verkar det vända- Håller tummarna för dig!
#25 Clajo
Ja, det är det - eller har BLIVIT, när jag märkte att kroppen rensades ut. Samtidigt som jag ville sätta igång viktnedgången ordentligt, för att sen "plana ut" med vanlig mat igen.
#26 DrAnna
Kan bara tacka så mycket för de uppmuntrande orden! De behövs på vägen, ska Du veta!
// Shintaida
Känner att du bör göra en paus efter 3 veckor, shintalda. Kolla läget då och se, kanske äta vanlig mat ett tag med 3 dl äggdryck.
Och sen en kur på bara äggdryck igen på max 3 veckor. Ungefär som med lymfadrycken, max 3 veckor.

Du inspirerar, Shintaida! Funderar på att göra samma sak efter min semester nästa vecka…

11lbs är c:a 5 kilo.
heja shintaida och rent kalorimässigt är ju äggmjölken en bomb så det lär ju inte vara någon risk med att du får för lite näring jämfört med pulverdieter.
*Weeeho*! 
Tycker jag inte gör annat än moxar äggmjölk o köper ägg på löpande band! Men så är vi ju många som dricker också; alltid jag o flickorna på morgonen o på kvällen tar vi alla gärna en blåbärsshake till kvällsmål. 6 ägg/dag förutom de vi kokar/steker…köper alltid 2 st 20-pack ägg nuförtiden…

ojoj den här tråden hade jag missat när jag startade tråden "Äggmjölk-diet"..
Grattis shintaida att det funkar!
Ska faktiskt prova med detta i en vecka och se om jag mår bättre. Behöver ju inte gå ner, men kan tänka mig att det är nyttigt då det är praktiskt taget alla näringsämnen man behöver.
Billig variant av LCHF är det ju också för er studenter där ute!
Ser att vi har skrivit samtidigt shintalda, du skriver det jag också skrev.
Hur många dagar är du uppe i nu? Och hur mycket har du minskat?
du får vara stolt och reta oss andra!
#34 Venuseva
Ja, detta är dag 7, men jag har inte kunnat gå ut och gå på två dagar för isens skull. Så jag har inte varit hungrig/sugen, så det har blivit lite för lite intag. Jag har känt det i två dagar nu - är trött, mår illa och allmänt dålig.
Så jag avbryter idag (kanske bara för EN dag?) och äter kött till middag med smör och broccoli.
Annars har jag tappat två kilo och säker mer i omfång enligt snöret i mina byxor. Jag har inte mätt mig.
Men jag kommer att fortsätta/börja om, men jag tar det som det kommer.
SÅ ni som provar - får ni ovanstående symptom, så börja ät!!
// Shintaida

Gratulerar till din framgång. Tror också att det kan vara bra att periodisera eller kanske läga in ett mål om dagen med annan mat. lycka till i fortsättningen. Vi är måna här som följer dig och inspireras.
#36 Dossan
Tack så mycket!
Jo, jag måste tillägga, att…
SMÖRET BÖR VARA EXTRASALTAT SMÖR!
För jag tror att det är min saltbalans som kommit ur spår. I början använde jag extrasaltat smör och mådde bra, sen gick jag över till normalsaltat för tre dagar sen. Det var efter det som jag började må dåligt också.
// Shintaida
Jag skulle aldrig köra med bara äggmjölk, det pallar jag inte för.Men jag kommer prova med att byta kvällsmålet mot äggmjölk denna vecka.
Shintaida:
Hur länge har du hållt på med äggmjölk-dieten?
Jag ska göra ett projektarbete på 100 poäng på komvux och jag tänkte att de skulle handla om lchf och tillsatser i maten så jag tänkte testa detta nu i minst 2 veckor med början imorgon. Jag tänkte även på hur mycket annan vätska dricker du? dricker du kaffe och te?
/Jenstone
Om du skall testa LCHF så är inte äggmjölken det enda du skall prova.
Mervi:
Jag äter redan efter lchf men jag tänkte göra lite experiment. dels har jag ätit nutrilett tidigare men så ska en kompis äta de paralelt med att jag bara dricker äggmjölk o vi ska se vem som blir mest sugen, hungrig, allmänt psykiskt mående, om vi orkar träna lika mkt, o viktnedgången o måttminskningar..

Jenstone, det låter jätteintressant med ett sånt experiment. Det måste du bara rapportera om här på KiF sen.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
OK!
Låter som ett intressant experiment. Tänk bara på att det går åt VÄLDIGT många ägg för att ersätta en fullgod gost. Och mycket fett också :)
Apropå det Shintaida - hur många ägg har du ätit om dagen egentligen? Har du kollat med något program så att du verkligen fått i dig allt du behöver?
#44 Amiechan
I runda tal blir det ca 6 ägg om dagen…näää, jag har inte kollat något. Tycker att det känns om det blir för lite.
// Shintaida
6 ägg om dan låter väldigt lite! Jag använder ju 4 äggulor per drink och skulle jag dricka det enbart under en dag så skulle det åtminstone bli en 10-20 ägg som går åt…
Risken finns ju att detta blir kaloribantning då om du får i dig för lite näring per dag.
Och då går du upp igen när du börjar med vanlig mat…
Jag har gjort min första sats av äggmjölken med äggulor, smör, kokosolja och 1 helt ägg. Har druckit lite av det oc känner att det mättar bra.
Jag äter frukost som vanligt och likaså lunch, men på kvällen tänkte jag dricka detta.
Varför använder ni inte äggvitorna? 
Jag tycker det är slöseri att slänga bort.
// Shintaida
#48 Läs tråden som handlar om Äggvita. :) Eller någon kanske kan förklara det igen bättre än mig? :)
hehehe…läste just den. Men jag beslutar mig för att behålla det "meningslösa"…om inte annat så som utfyllnad.
// Shintaida
Jenstone: Ditt projektarbete där ni ska jämföra en Nutrilettkur med att dricka "äggmjölk"- kommer du hålla dig till samma antal kalorier/dag som när man dricker Nutrilett? Då blir det inte mycket du kommer få i dig/dag…
Om du äter äggmjölk med 6 ägg och använder 200 gram smör åt du detta om dagen (ej tillsatser räknade som vaniljpulver):
Energi kcal:
1975,88
Energi kJ:
8267,36
Proteiner:
48,83
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
6,09
Vatten:
318,70
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
198,18
Kolesterol:
2088,26
E-mättade:
54,41
Mättade:
118,18
F-mättade:
7,74
Vitaminer:
A:
2105,12
B1:
0,38
B2:
1,89
B3:
0,20
B6:
0,38
B9:
367,32
B12:
5,67
C:
0,00
D:
6,49
E:
10,40
Mineraler:
Fosfor:
808,00
Järn:
7,58
Kalcium:
225,00
Kalium:
506,28
Magnesium:
55,14
Natrium:
1438,96
Selen:
91,72
Zink:
1,33
378Gram Ägg rått
200Gram Smör 80% fett
Fett får du ju i dig men proteiner är det snålt med. Du väger väl inte bara 48 kilo? Jag skulle ha fyllt på med proteiner för att få den beståndsdelen också i tillräcklig mängd. Och absolut inte slängt äggvitorna för där finns ju protein du annars får verklig brist på.
Och sen bara äta så här en tid för att inte missa andra mycket viktiga vitaminer och mineraler och spårämnen. :) Skönt att du inte svalt dig själv som jag funderade på i alla fall. :D

Ännu bättre att göra äggmjölken på 25 äggulor (o slänga vitorna) + 130g smör…skulle få bättre näringsvärden då.
Amiechan - Kan du köra en simulering i vitaminprogrammet? 
#52 Amiechan
Ja, efter en vecka med BARA ägg-mjölk, har jag nu infört enbart kött med smör till middag. Resten av dagen dricker jag äggmjölk. Det känns bättre, faktiskt.
*skrattar* Nej, tyvärr har jag inte lyckats gå ner till 48 kilo!
// Shintaida
#53: Ähum. Jovisst. Om du vet hur mycket en äggula väger i genomsnitt? Säg till ett ägg i medelstorlek (=53-63 gram)…
#54: Hehe, jag ville ju undvika att fråga dig hur mycket du väger ;) Kött är gott - och jag tror äggmjölken är bra att kombinera med lite annan mat också :)
Fast jag fattar inte hur folk får i sig den. *ryyys* o_0
Rå äggvita tar bort biotin, därför skall man undvika för många råa äggvitor på samma dag. Rå äggula sägs inget om.
Det var en av de kloka gossarna, kanske Ulf_S eller Glennart eller ja, du får ursäkta att jag ej minns, men budskapet gick fram iallafall. 

#56: jag tror inte att det kan räknas som råa ägg, man häller ju kokande vatten i när man mixar.
Jag dricker äggmjölk (med kanel, kardemumma och muskot!) hela dagarna tycker jag - smuttar i mej en liter gjord på fyra hela ägg. På kvällen tar jag en liten köttmiddag. Det är enkelt och gott och passar mej jättebra… men inte 17 går jag ner. 
#53: Pasi, nu har jag gjort den beräkningen :) Jag utgick från andreas0s uppgift om att en äggula väger 19-20 gram. Jag räknade med 20 gram per gula. :)
Energi kcal:
2720,60
Energi kJ:
11370,10
Proteiner:
82,78
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
0,52
Vatten:
267,38
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
269,00
Kolesterol:
6832,80
E-mättade:
97,31
Mättade:
115,44
F-mättade:
21,08
Vitaminer:
A:
3867,10
B1:
1,00
B2:
2,00
B3:
0,13
B6:
1,50
B9:
1467,80
B12:
17,00
C:
0,00
D:
20,78
E:
28,34
Mineraler:
Fosfor:
2733,80
Järn:
27,76
Kalcium:
723,40
Kalium:
619,50
Magnesium:
73,90
Natrium:
856,00
Selen:
150,65
Zink:
6,13
500Gram Äggula
130Gram Smör 80% fett
#57 Lotta_S
Jag tar en stavpromenad på en timma varje dag också. Vet inte om det är det som hjälper till.
Eftersom jag fick mens, var jag tvungen att börja äta ett mål om dagen igen.
Då äter jag som Du, bara kött. Allt för att jag inte skulle bli som en häxa här hemma. *ler* Har någon form av "gnagbehov" eller tuggbehov när den kommer.
Sägas bör också - och jag vet inte om det har med dieten att göra - att mensen kom ALLDELES för tidigt denna gång.
// Shintaida
#58 Intressant och undrar över fördelningen, nästan 0% kolhydrater i alla fall.
Även om man häller på kokt vatten, så är ju fprtfarande ägget rått. Även om det förändrar form i vispningen.
Venuseva: Äggvita koagulerar vid 70 grader
men ägget med smöret är ju kallt, ja, jag bryr mig föga.
Man häller ju på kokande vatten, då koagulerar vitan.
Jag smälter smöret ihop med vattnet, innan jag häller det på äggen
Tack för svaret.
Ska pröva äggmjölk och se om det är gott. Kan vara bra att ha med sig då man är borta, eller hur, i thermosen?

jag provade äggmjölk och det var något av det äckligaste jag någonsin druckit:-)
Aldrig mer..*fniss*
smaken är verkligen som baken…= delad
mumsan: Du kan inte ha med den varm i termosen, men kall funkar. Den var någon som provat med varm äggmjölk i termos, det blev koagulerade äggviteklumpar som flöt omkring…*brr*
Jag älskar ägg/smör röra.Perfekt på morgonen när jag har bråttom.Jag är mätt minst 5tim. Recept:3kokta ägg som jag mosar med mycket smör till en gägga detta äter jag o njuter av på morgon sedan en kopp kaffe med halv deciliter grädde och några ostskivor till kaffet smakar gott. Sedan är jag proppmätt. och glad
O.k. #68, Får se om jg hinner göra äggmjölk i eftermiddag som kvällsmål. Om det blir gott så?!
Jag mår illa av äggmjölken men den är rätt god
#59# det där gnagbehovet är något att ta fasta på. kanske det är därför som alla dieter med drycker, pulver- mm inte går bra mer än några dagar?
#72: Jag tror det är en sorts sensualism hos människan. De flesta människor behöver känna olika smaker, konsistenser osv för att muntra upp hjärnan. Det är ju ett kännt sätt att frammana "uppenbarelser" (religiösa eller profana) att ta bort stimuli. Utan stimuli mår vi dåligt - och med alldeles för få stimuli kommer hjärnan att hitta på dem själv för att ha något att göra…
Idag gjorde jag äggmjölken på osaltat smör och helt utan smaksättning. Det blev lite som välling fast godare, helt ok. Jag tycker att den blir äckligt salt med extrasaltat smör. Ska jag ha salt smör måste jag minska kraftigt på smörmängden och då får jag för lite fett. Salt får jag i vanliga maten. Jag har inte smakat den kall ännu, ska göra det i morgon bitti.
Hej Shintaida
Jag undrar över din äggsmör-drink. Har tänkt att börja med en kur bara på att dricka drinken. Förstår att du gjort så, hur mycket gick du ned i vikt . Är mycket intresserad av ditt resultat, tackar för svar
Monred
Jag gick ner 2,4 kilo på 7 dagar. Sen började jag att äta igen för jag fick PMS. Då funkade det inte för mig att bara dricka.
Ska göra om det igen när jag är i rätt balans, både psykiskt och fysiskt.
// Shintaida
bra jobbat, var du aldrig hungrig eller sugen på något "tuggbart" under tiden?
Ska verkligen försöka göra likadant, måste först motivera mig.
Tack för ditt svar
Monred
Har provat äggmjölk med vaniljsmak. Det kändes och smakade som tunn vaniljsås. Men kall var den inte särskild god så jag värmede resen dagen därpå. Men i kaffet är det inget för mig. Kaffet blir ju inte som med grädde precis.
Att bara dricka ägmjölk och inte äta mat är lite svårt tycker jag. Vill gärna ha tuggmotstånd. Fast det skulle ju inte sksada att vara lite radikal i några dagar och bara dricka detta som du shintaida. Strongt gjort av dig. Mår du bra efter denna kur?
Nej, jag blev aldrig "tuggsugen". Men det kändes så konstigt att "äta" middag med min man. *ler* Jag åt snabbare!
Ja, jag mår bra - men väntar på att jag ska få tummarna loss och göra det igen, fast kanske några dagar längre. Jag använde kanel som smakmedel och ibland kakao OCH vanilj till båda,
// Shintaida

Hur går det nu då, när du äter igen - har viktminskningen avstannat?
Nej, inte helt - men den går mycket långsammare. Men det är egentligen bara bra, för då hinner skinnet med att dra ihop sig.
// Shintaida

Ja, det är säkert bäst med en långsam och stadig viktminskning. Så då verkar det som om din äggmjölkskur har varit riktigt lyckad?! Härligt! :-)
Hmm… jag kanske också ska prova… (Börjar själv känna mig smått desperat… men det är en annan historia. ;-) )
shintaida om du bara dricker äggmjölk å får i dej så lite protein äter inte kroppen av sina muskler då? Tänkte jag skulle testa din metod men vill inte gå upp igen när man börjar att äta mer protein,fast det kanske inte funkar så:)

Hur går det för dej?
Jag tog en paus. Bröt armen och hade det vimsigt omkring mig. Men för två dagar sen började jag igen. Men denna gången äter jag ett fast mål om dagen = middagen vid 17-tiden. Annars är det äggmjölk som gäller och jag har gått ner 2 hg än så länge.
// Shintaida
Hej Shintaida!
Din äggmjölks diet låter ju jätteintressant… Tror du den funkar även om man "bara" har ca 7 kg övervikt eller är det fel proportioner då?
Hur går det nu?
//Asiln
Kul att läsa att det gått så bra Shintalda med viktnedgången och konstigt att du har pms när du äter så mycket fett. har de testat jättenattljusolja för pms?
#86 Asiln
Jag tror att det skulle kunna funka, men kanske ta lite, lite längre tid. OCH vara strikt och inte "trilla dit" någon gång.
Just nu vattendiffar jag igen, för jag samlar mycket vatten. Har givetvis mens igen, vilken verkar komma tätare när jag kör mycket med äggmjölk. Äter ett litet fast mål mat om dagen. Men i början när jag ville rivstarta, drack jag enbart äggmjölken.
Lycka till! // Shintaida
#87 Venuseva
Kan inte pms:en bero på mycket värk i kroppen + fibro? Och att jag äter mycket smärtstillande?
Nej, jag har inte testat jättenattljusolja. Kan jag köpa det i vanliga hälsokostaffären?
Tar nu vattendrivande så gott som varje dag, för denna mensomgången gick jag upp 3 kg på 2½ dagar i vattenvikt, men det börjar sjunka nu igen.
// Shintaida

Hej!
Ser att denna tråd legat still ett tag men jag försöker sparka igång den igen. Kan det funka lika bra med kokosfett??
Hur gick det sen för dig shintaida? Jag har gått upp sedan jag började med detta så nu vill jag göra något drastiskt 
#90 Vad jag vet så har shintaida lagt ner LCHF….