Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 631 ggr
aranels
0

Hur lågt på kolisar??

Hur lågt kolhydrat intag är det rimligt att ligga inom (om man som jag vill ner 25 kilo). Snälla hjälp en nybörjare med kanske lite konstiga frågor så här i starten

magma
0

Det beror helt på hur känslig du är, om du är insulinresistent osv. Jag har ungefär lika mycket som du att gå ned, men har vägt ca +40 kg för mycket, nu kanske det är 15-18 kg kvar- jag går ned i vikt om jag håller mig mellan 10-20 gram kolhydrater/dag. Bäst går det om dessa kommer från grönsaker och i mindre mängd från grädde/creme fraiche. Jag har försökt äta kanske 1 dl hallon/dag men det går inte alls.

Wildrat
0

Ända upp till 60g kolhydrater om dagen räknas som LCHF men det är mycket svårare att gå ner i vikt om man äter så mycket.

Om du vill ha plats för lever, mjölkprodukter, grönsaker och lite nötter kan du nog lägga dig nånstans mellan 10-30g om dagen. Men tänk kött och fett som basmat, allt annat (med kolhydrater) är krydda och godis.

aranels
0

Ok, idag har jag eggat och eggat och har hamnat på8,19 kolhydrater och 1577 kalorier. Jag har ätit en entrecote och smör och ca 12 ägg Förvånad. Tääänk om jag kan gå ner i vikt på detta sättet!!!!

Har kört i ca 6 v på GI Viktkoll och när man ska börja äta större mängder kolhydrat (alltså på nystart, inte på rivstart) du kanske vet vad jag menar?.. Men i alla fall, det som händer är att jag som har efter ca 20 års överätande av socker börjar känna detta enorma suuug efter smågodis!!!!!!

Fick panik och kontaktade deras rådgivare och en sa att jag kunde fortsätta enligt rivstart, medans Paulun sa att jag absolut inte kunde ligga kvar i rivstart. Då fick jag lite lätt panik

mikaelj
0

*suckar* Paulun dyker upp som gubben i lådan i precis alla sammanhang.

Glöm allt vad Paulun säger om kost och kolhydrater! Han har ett egenintresse (musli, bröd m.m.) i att få folk att fortsätta äta stärkelse.

Vill du veta sanningen om bröd, pasta och potatis, läs sidorna 25-28 av Jenny Reimers Födan vi är gjorda att äta

magma
0

Jag har legat på rivstart i över två år nu… Så känn ingen panik, det är luuugnt.Cool Ju lägre i kolhydrater jag ligger (och inte att glömma att äta tillräckligt med fett!) desto mindre sug efter stärkelse och socker har jag. Och desto bättre går jag ned i vikt.