Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 815 ggr
Marylojs
0

Hur äter du efter viktnedgången?

Hej Maria!

Hur har ditt ätande förändrats efter viktnedgången? Jag antar att man inte kan äta på samma sätt när man vill gå ned som när man vill stå still i vikt. Har du ökat på kolhydratern och i sådana fall på vilket sätt?

Skaldeman
0

Det var till Maria, men jag svarar också. Förändringen för min del är att jag ökar grönsaksandelen när jag vill hålla vikten. När jag någon gång vill gå upp ett par kilo lägger jag till frukt. Vill jag gå ner är det tre delar kött och en del fett som gäller. I princip har jag alltså fortsatt att äta som jag gjorde under viktnedgången. Det är nyckeln till att hålla vikten. Går man tillbaka till skräpmaten blir man fet igen.

Sten Sture

The image “http://kolhydrater.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=fd3bbc64-5108-4dcb-8494-9d33b8d990e4&Filename=SSS.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

magma
0

Jag svarar jag med:) Jag har inte gått ned i vikt tillräckligt men hoppas kunna äta någon frukt ibland, med några timmars mellanrum mellan frukt och mat. Kanske också kolhydrater i form av bönor och linser. Jag tror att bröd och pasta är uteslutet för mig- för gott.

Vill gärna inflika ett par rader till Sten Sture också! Med 3 delar kött och 1 del fett, menar du då det som syns på tallriken? Inte fördelningen, antar jag? Jag har tillgång till en massa älgkött, försöker få upp fettprocenten med smör.

Och jag passar på att tacka för att du skrev din omvälvande bok! Mailade dig- och fick svar, tack!- för några månader sedan. Ammade då men funderade på din kost och hade (har) en överviktig pappa med typ2 diabetes som just börjat med din kost (efter att jag lånat ut din bok till honom). Han har så gott som kunnat sluta med sina sprutor och tar sällan sina tabletter, ligger väldigt mycket bättre i blodsockret och är inte lika trött! Tyvärr går inte vikten ned eftersom han inte är strikt nog utan fuskar då och då med ett äpple, en sked glass, köpekorv etcetc. Men han har slutat med bröd, pasta, potatis och ris. Jag håller mig till dina rek och slipper nu "helt" det urjobbiga suget och har minskat från 100 till 89,5 kg sedan 23 juli. Tack, för att du var min "ögonöppnare"!

/magma

markazits
0

Jag har fått den här frågan så pass ofta att jag skrev en speciell artikel om det. Finns på:

markazits.com

Retar kanske en del - men det är tillåtet att ha egna åsikter - även inom low carb! ;) 

Fotot längst ner på sidan gör mig inte rättvisa längre. Har aldrig haft någon midja, men efter att ha börjat med spinning en gång/vecka har jag minskat flera cm i midjan - och det syns! Däremot så har jag gått upp ett kilo på kuppen. Men vem bryr sig? :) Det är inte kilona som räknas - utan centimetrarna! :) Och mer muskler ger ökad förbränning, så läget är kanon! :)

The image “http://kolhydrater.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=e5fe6185-6915-4b5b-9249-4c1d8b3959ff&Filename=mariatauson.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.