Hört på ICA
Scenen utspelas vid fruktdisken på ett svensk snabbköp. Medverkande: 2 damer, 73 +
A: Ska du inte ha några bananer?
B: Nej. Det är så mycket socker i dem. Socker är inte bra, säger de nu för tiden. Fett ska vara bättre, smör och sådant.
A: Skulle det vara socker i bananer? Det var det dummaste jag hört. Och fett det kan väl aldrig vara bra.

Haha ja det är den vanliga föreställningen i det läget är det bara och varqa tyst och smyga iväg snabbt :-)

Nä, det är väl klart att det inte är socker i bananer.
Det är lite roligt att lyssna på folk i affärer.
"You just have to belive…"
Damen B är klok 

Nej, inte är det socker i bananer inte! Bananer är ju NYTTIGT! 
Roligt!
Jo, ibland känner man sig som en tyst liten mus som kryssar mellan hyllorna (passerar det mesta utan att stanna) och hör vad folk pratar om. Själv bevittnade jag en fiber-är-oumbärligt-diskussion häromdan.
vid mejeridisken :
gammal farbror i rullstol : vi måste ha smörgås margarin
frun : idag ska vi köpa något riktigt bra för dig vi ska köpa becel för det är ju så nyttigt

Jag skulle ha lagt mig i diskussionen om bananer och fett. Och hjälpt till att tala om att bananerna innehåller jättemycket socker.
En banan innehåller 18 eller 22 g kolhydrater / 100 g beroende på om man tittar på SLVs databas eller Finelli.
Jag har läst att blodet vid ett och samma tillfälle innehåller max 5 gram blodsocker på en normalviktig person. Väger en banan 100 g så har jag alltså intagit 3-4 gånger så mycket socker som blodet kan innehålla… skulle vara kul att veta på ett ungefär vad en kropp förbrukar i "vilotillstånd"…

hahaha!
Mer tjuvlyssningar! Vi kan göra denna tråd till en LCHF-version av tjuvlyssnat.se :) så länge man inte avslöjar nåns identitet är det väl ingen fara…
Jag hörde nåt lustigt vid mjöl-hyllan för ganska länge sen…. minns inte till 100%, men nåt sånt här gick konversationen:
_Man ~50: Men ska vi inte baka brödet på sånt där fullkorn, nästan alla gästerna äter ju GI
Kvinna ~50: Äsch, vi har i mörk sirap så brödet i brunt, det är samma sak…
_
Jag fick hejda mig för att inte komma med nån dryg kommentar ;) Allt som oftast ÄR det ju inte heller nån skillnad :P

Jag var med min dotter på danstävling och hörde denna konversation.
Flicka - jag är helt slut, måste få energi i mig
pappan - här, en kexchoklad,det är nyttigt

utanför ICA Maxi
-Det är ju så roligt att laga mat, men så svårt att hitta på vad man ska laga!
-Ja, man ska ju fört välja potatis, ris eller pasta, och sen vad man ska ha till!
-Man blir ju lite trött på korv och fixkpinnar…..
Jag gick förbi och bara log, på väg hem med hel carre, stekfläsk, färs och lax i vagnen…..
Ingen pasta och ris, dock…