Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2927 ggr
parsley
0

Hört på ICA

Scenen utspelas vid fruktdisken på ett svensk snabbköp. Medverkande: 2 damer, 73 +

A: Ska du inte ha några bananer?

B: Nej. Det är så mycket socker i dem. Socker är inte bra, säger de nu för tiden. Fett ska vara bättre, smör och sådant.

A: Skulle det vara socker i bananer? Det var det dummaste jag hört. Och fett det kan väl aldrig vara bra.

PernillaS
0

Haha ja det är den vanliga föreställningen i det läget är det bara och varqa tyst och smyga iväg snabbt :-)

flikkan77
0

Nä, det är väl klart att det inte är socker i bananer. Flört Det är lite roligt att lyssna på folk i affärer.

"You just have to belive…"

Medlem
0

Damen B är klok Skrattande

Annica38
0

Nej, inte är det socker i bananer inte! Bananer är ju NYTTIGT! Skrattande

kaisakavat
0

Roligt!

Jo, ibland känner man sig som en tyst liten mus som kryssar mellan hyllorna (passerar det mesta utan att stanna) och hör vad folk pratar om. Själv bevittnade jag en fiber-är-oumbärligt-diskussion häromdan.

almera
0

vid mejeridisken :

gammal farbror i rullstol : vi måste ha smörgås margarin

frun :       idag ska vi köpa något riktigt  bra för dig vi ska köpa becel för det är ju så nyttigt

MiaP
0

Jag skulle ha lagt mig i diskussionen om bananer och fett. Och hjälpt till att tala om att bananerna innehåller jättemycket socker.

matsmurfen
0

En banan innehåller 18 eller 22 g kolhydrater / 100 g beroende på om man tittar på SLVs databas eller Finelli.

Jag har läst att blodet vid ett och samma tillfälle innehåller max 5 gram blodsocker på en normalviktig person. Väger en banan 100 g så har jag alltså intagit 3-4 gånger så mycket socker som blodet kan innehålla… skulle vara kul att veta på ett ungefär vad en kropp förbrukar i "vilotillstånd"…

buttercup
0

hahaha!

Mer tjuvlyssningar! Vi kan göra denna tråd till en LCHF-version av tjuvlyssnat.se :) så länge man inte avslöjar nåns identitet är det väl ingen fara…

Jag hörde nåt lustigt vid mjöl-hyllan för ganska länge sen…. minns inte till 100%, men nåt sånt här gick konversationen:

_Man ~50: Men ska vi inte baka brödet på sånt där fullkorn, nästan alla gästerna äter ju GI
Kvinna ~50: Äsch, vi har i mörk sirap så brödet i brunt, det är samma sak…
_

Jag fick hejda mig för att inte komma med nån dryg kommentar ;) Allt som oftast ÄR det ju inte heller nån skillnad :P

evasch
0

Jag var med min dotter på danstävling och hörde denna konversation.

Flicka - jag är helt slut, måste få energi i mig

pappan - här, en kexchoklad,det är nyttigt

copia
0

utanför ICA Maxi

-Det är ju så roligt att laga mat, men så svårt att hitta på vad man ska laga!

-Ja, man ska ju fört välja potatis, ris eller pasta, och sen vad man ska ha till!

-Man blir ju lite trött på korv och fixkpinnar…..

Jag gick förbi och bara log, på väg hem med hel carre, stekfläsk, färs och lax i vagnen…..

Ingen pasta och ris, dock…