Yakamoto mår skit
Hej mina vänner…
Det var tusen år sedan jag var här inne och jag har saknat er. Livet är inte så jävla roligt just nu.
LCHFandet funkar inte, händerna funkar inte, jobbet funkar inte. Någon som råkar behöva någon arbetskraft?
Jag har fått eksem. Jobbet skickar hem mig. Hotar med "sparken" omplacering osv. Har iofs alltid haft eksem men det är rätt illa nu.
Maten funkar kasst. I helgen åt jag tom en pizza. Självförtroendet är på väg i botten igen. Förlåt att jag bara kommer in och gnäller men jag behöver en klapp på axeln och lite peppning.
*kramar*

Usch vad trist. Men inte kan de väl ge dig sparken för att du har eksem? Omplacering till ett jobb där du slipper utsätta händerna för så mycket tvättande och sånt kanske möjligen kan vara till fördel för dig?
Hoppas du lyckas ta dig ur den här gropen snart och hittar tillbaka till spåret igen!
Hej Yakamoto! Klart du ska komma hit och gnälla!
Det är ett elände med eksem. Och kan de verkligen hota med sparken? Omflyttning kanske, men sparken?
När det gäller eksemen så undrar jag om din läkare har testat med Protopic, en relativt ny medicin som gjorde underverk för mina eksem för ett tag sedan. Man kan iofs oftast inte dricka alkohol medan man tar den, men det var det värt!!!
Du mår bättre med LCHF, eller hur? Visst var det så? Ta nu resten av dagen och ät bara bra mat. Det är du värd! Det är ju det som det handlar om. Sluta misshandla dig med den dåliga maten och unna dig att må bättre.
Kram!
/Maia
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Låter inte alls kul för dig nu! Undrar hur jobbet kan hota med uppsägning över något du inte rår för…? Det har de inte rätt till! Antar att du fått läkarundersökning för eksemen så det kke kan åtgärdas?
Att maten inte fungerar är ju inget kul när du vill äta lchf (antar jag…?) men även om det blivit flera avsteg är det ju inte kört! Det är ju, som tur är, aldrig för sent att komma upp ur en svacka. Kom igen, du fixar ju det! =)
Be inte om ursäkt över gnäll, man FÅR beklaga sig när det är jobbigt! Man får söka stöd och sympati; inget ont i det!
Hoppas det går mot ljusare tider för dig snart! *kram*

Tråkigt att du inte mår så bra just nu.
Blommade ditt eksem upp medan du så att säga höll dig på banan? I så fall kan det kanske vara något som du inte tål, trots att det kanske ingår i LCHF-kosten.
Eller kom exemet för att du inte orkade hålla dig på banan, av olika orsaker? I så fall behöver jag ju inte säga mer… 
Jag hoppas att exemet lägger sig, och att det ordnar upp sig med jobbet.
"still lost in space and time"

Trist att du mår dåligt. Hoppas det löser sig med jobbet. Låter lite konstigt att de kan ge dig sparken för att du har exem. Visst jobbar du inom våden? Även om du inte kan utföra alla arbetsuppgifter borde du kunna göra mycket annat.
Är det atopiskt eksem du har? Eftersom du mår skit just nu så kan ju det påverka eksemet. Det kanske finns någon mening med att du har eksem? Trivs du på jobbet tex? Det kanske är en signal till dig att göra något annat. ( egen erfarenhet) Förlåt om jag är för positiv. Men att lyssna på kroppen är viktigt, även att tänka lite positivt. Lycka till.

Jag vill bara ge mina sympatier. Jag har själv det lite jobbigt nu, men på andra sätt.
Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig till det bästa inom en snar framtid!
Kram!
Din situation låter verkligen pest just nu, och det är klart att det är tufft.
Men försök tänka lite baklänges; "Nu händer det obehagliga saker i mitt liv på många fronter. En hel del kan jag inte göra så mycket åt själv, men finns det någon bit av mitt liv som jag verkligen kan påverka?"
Låt mig gissa att du inte blir tvångsmatad?
Så fort du verkligen tagit tag i EN del av ditt liv kommer det att kännas bättre, jag lovar!
Då orkar du gå vidare med resten också…

Håller tummarna för att det blir bättre!
Något att prova om du orkar - diverse hudåkommor som jag dragits med blev bättre med d-vitamin och höga doser omega3 (vi pratar en 2-3g/dag).
Jag tror inte man får avskeda någon pga eksem, men om det inte går att omplacera kan det bli frågan om arbetsbrist. Hoppas du inte hamnar i det läget!
Styrkekramar!
Fabricati diem, pvnc!
Lite D-vitamin och därtill omega-3 lät ju bra enkelt att testa om maten känns krånglig just nu.
Välkommen tillbaka till oss!
Numer pensionär i Nynäshamn
Hallå, Yakamoto? Är du där? Vi tänker på dig!
De bästa lyckönskningar! För egen del vet jag bara att mina eksem så gott som försvinner när jag skär ner på kolhydrater, och det motiverar mig tilräckligt att avstå från dem, hur gott det än kan vara med pizza. Jag hoppas att allt ordnar sig till det bättre!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Har du testat ekologisk kokosfett på dina händer? Det är värt ett försök.

Jo nog är jag här… om än i både bättre och sämre skick än innan.
Jag försöker hålla mig på banan med maten. Idag fick jag träffa en läkare som fattade vad det handlade om. Inte bara skriva ut salva och säga det löser sig.
Händerna kommer nog att bli bra. Värre är det med andra saker.
I helgen upptäckte jag att jag läcker vätska från brösten. Jag är inte gravid, och det är inte genomskinlig vätska. Idag har jag varit till läkare och fått en remiss men i huvudet snurrar paniken. För även om jag förstår att det inte behöver vara cancer så verkar inte mina tankar fatta det. Jävligast är väl att det enda jag ser är min vänninnas kista och hennes barn hela tiden..
Kära du! Jag förstår att du känner att det är jobbigt. Och det är klart att du kopplar samman det ena med det andra. När ska du på undersökningen? Hoppas att det är snart! Och hoppas att du får beskedet att allt är normalt. Kram!
/Maia
Yakamoto… Är du där?
Skickar styrkekramar till dig och hoppas allt ordnar sig.
Du får en stor styrkekram från mig. Jag hoppas innerligt att du fått bättre hälsa och tröstande svar från läkarn.

Läcker ditt bröst från vårtan kan det vara lite hormonrubbning o då kan du slappna av det är inte farligt, men ska kollas upp så klart. Sen använder jag själv mkt olivolja att smörja mig med, gärna med vatten, skit i alla krämer o gifter som kommer från apoteket, eller försök i alla fall skruva ner dom. Deras krämer innehåller mineralolja som torkar ut huden så jumer du smörjer ju mera måste du smörja.
Hoppas du kommer igång igen.
Kram Luccy
#14 Om du äter sk "lyckopiller", SSRI, så har de läckande bröst som en extremt ovanligt biverkning, tror inte ens det står med i biverkningslistan. En kompis flickvän fick det när hon åt sånt men jag vet inte vilken sort…
yakamoto var är du
Man får inte starta sådant här och sedan inete hålla oss informerade
Då växer vår oro. Hör av dig