Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1512 ggr
Luccy
0

2 kg på 3 dygn?!

KyssMen jag är så glad idag att jag känner mig fjäderlätt. Började med LCHF i måndags o har redan gått ner 2 kg, men hallå är det sant!!!! Visst jag fattar det är mkt vatten så klart, men ändå. Bra start o jag fattar åxå att fortsättningen inte kommer bli lika snabb, men det var en bra peppning för starten o att fortsätta. Så klart min omgivning undrar om jag har alla hemma, men sånt har jag alltid negligerat i alla fall.

Så ni som fortfarande funderar på om det här är nått!!!

Prova vettja!

Kram Luccy

Wildrat
0

(Ett tips, låt bli att klicka i "betygssättning" när du skapar ett inlägg)

mikaelj
0

Det är vatten du blivit av med.

evasch
0

Vatten eller inte, det spelar inte så stor roll. Viktigast är att det ger motivation …. Grattis Luccy, och lycka till i fortsättningen oxå Glad

copia
0

*S* Vilken glädjedödare du är, Mikael! Det är ju så kul att se snabba resultat som sporrar till en fortsättning. Omgivningen vänjer sig, jag lovar, även om det tar tid för vissa..Min gubbe vågar inte äta som jag ,han vill inte bli så pigg som jag är säger han..ha,ha

Aliss
0

Vad härligt, GRATTIS!!!  ;-)

mikaelj
0

Sorry, jag menade det inte så. Det var bara så Luccy inte tror att det nödvändigtvis fortsätter i samma tempo.  En sundviktminskning är 0,5-1 kg/vecka, och inte hur länge som helst.

Luccy
0

Hahaha Mikael om du hade läst  mitt inlägg på riktigt så hade du sett att jag skrivit att det säkert var vatten, så jag blir inte nerslagen för det inte. Men tack för alla pos kommentarer o ja jag missade så klart det där med betygsköret va e det för skräp, hehe.

Funkar idag med att äta bacon o ägg till frulle o nu har jag fikat med 2 skivor rökt skinka med brie i …………. Är inte speciellt hungrig i alla fall.

Kram Luccy Tungan ute

parsley
0

Det är kul att förlora vikt i kg på vågen även om det "bara" är vattenkilo. 2 kg är 2 kg när man bär det på kroppen i vilket fall som helst.

Lycka till i fortsättningen.

Denna kommentar har tagits bort.
WilliamJ
0

Grattis Luccy. Bara att hålla i…

Pratade med en kollega och han hade gått ner 27 kilo. Han låg tidigare på -1 kilo i veckan, men har numera hamnat i en tuff platå. Tycker ändå att det borde kännas bra att slippa bära på  exempelvis 27 liter mjölk hela tidenGlad

Emea67
0

Grattis! Jag hade desamma 2 kg ner jätte fort på några dagar fick då höra att det är vatten men det är fortfarande 2 kg mindre att bära på!!

Luccy
0

CoolExakt 2 kg är 2 kg o jag är så himla glad!!!!!!!!!!

Kram Luccy

Luccy
0

Skäms Men sno min våg va……….jag väger mig varje morgon o jojjar lite upp o ner just nu. Men det är 2,4 ner i alla fall inne på vecka 2. Men fy va jag påverkas av vågen, jag är lite gniden åxå så jag kan ju inte slänga den, rätt dyr o rätt ny…………. Kan man hysa in den hos en vännina nått år eller. Nu ska jag i alla fall lägga in allt på Min Mat o se hur det ser ut. Jag gissar själv på att jag äter för lite fett, har nog blivit mera proteiner än jag anat. Men annars går det bra, jag får äta när jag är hungrig, hahaha, så det har jag gjort. Inga kolhydrater utom lite vitkål o broccoli OCH absolut inget socker. Men socker var det i o för sig rätt länge sen jag slutade med, sockra socker alltså i kaffe, te o fil. Men nu letar jag gömt socker o svimmar när jag hittar det på ställen jag inte anat, sist var det rökt skinka, den va tung.

Kram Luccy

Luccy
0

Skrikandes Står stilla på - 2 kg o skit va träligt det är. Tycker att jag sköter mig så bra så o kämpar vidare, är inne på vecka 3 o som van bantare av alla de slag så får man kanske inse att man är sabbad i kroppen eller????

HELP!!!!

magma
0

Hur äter du, kanske du kan skriva in här hur en dag ser ut på ett ungefär?

ingrid-in-sweden
0

Som f d rökare var det ett litet surt äpple å bita å å inse att ämnesomsättningen inte längre ä r den bästa. Och att fixera sig vid en våg och vikten i sig självt kan bli en stress. Många av oss här har minskat i mått och inte i vikt så släng in vågen i garderoben å fram med måttbandet / snöret å låt den vara styrande istället.

Att gå ner i vikt och bryta vanor är alltid svårt och speciellt om man dessutom har några kilon att bära på som man knaprat till sig - det här med att granska sina vanor med ett kritiskt öga är inte alltid det lättaste. Det tog mig flera månader å inse att jag i stressiga situationer äter bra mycket mera - och då menar jag vid varje oridnarie måltid.

Mjölkprodukter är en bov som inte alla klarar. Jag är periodare på det - min intolerans är bra mycket bättre numera men ihållande perioder med mjölkprodukter är ändå inte bra (oavsett vad Dr Dahlquist säger) och man får testa sig fram till vad man klarar.

Avsteg är också nånting inte alla klarar av att vara ärliga med, och det är några som inte klarar avsteg alls, vilekt är något man får lov att undersöka och komma på själv hur det funkar och vad man tål inte tål.

LCHF är en lång resa och medans man kanske avundsjukt läser andras 'lätta' resa medans ens egen är mer komplicerad å slignrande så gäller detta inte bara det här med vikt utan är också ett helhetsgrepp på tillvaron. Det är inte bara vad vi stoppar i oss utan hur vi gör det och situationen och känslorna runt detta. Mängden med i vissa fall…..och tidpunkter frukostvanor, matkombinationer mm. Kämpa på och testa vidare!

Hälsar Ingrid

Avokado
0

Luccy, precis som du gick jag ner 2 kg på en vecka. Har 3 kilo till målvikten, så det är ingen panik. Men efter den veckan la jag till styrketräning och eftersom jag har läst att det binder vätska (?) så dagen efter träningen vägde jag 1 kg mer. Nu gick jag ner det kilot igen. Så vikten pendlar.

Jag var också väldigt euforisk efter att ha minskat så fort men tänkte att så kan jag inte fortsätta. Tänk om man går ner 5 kg och så hänger skinnet kvar Förvånad eller som ngn annan skrev på ett annat ställe i forumet, att hon fick se en massa rynkor i ansiktet efter att ha gått ner ett par kilo snabbt.

Jag är 168 cm, väger nu 68, vill ner till 65. Äter ung 30 g kollisar, 100 g protein och 130-150 g fett. Låg på ännu mer fett i början. Hur äter du.

SaJo123
0

Luccy, jag är inne på min femte/sjätte vecka. Jag gick ner flera kilo på ett par veckor (men har rätt mycket att ta av också). Sedan har jag stått på samma vikt i två-tre veckor… Imorse hade jag Äntligen gått ner 2 hekto igen!!!! Jippiii!!! Men jag tror det har hänt saker i kroppen ändå. Känns som jag fått mer muskler i och med att jag ätit bättre bränsle (protein, fett osv) och att kroppen blivit fastare! Så jag tror det händer saker även om allt inte syns på vågen. Dessutom så tror jag snart att du kommer att upptäcka alla andra fördelar! Bättre hy, hår och naglar! Jämnare humör! Slipper gå och får hungersattacker! Du vet att din kropp får bra näring och du får i dig alla nyttiga fetter som kroppen behöver! Blodkärlen kommer att vara lika rosiga och fina som dina fötter! Kämpa på! Det är värt det!!!!

Luccy
0

Men jag tycker att jag sköter mig så bra så några avsteg är det nog inte, men jag hänger ju 2 kg under 100 så jag har paniiiiiiiiiiiiiiiiiiiik. Men så klart det är inte ens 3 mån sen jag slutade röka o jag har jojobantat i hela mitt liv……….men det är svårt att våga fortsätta när jag nu dessutom har gått upp 0,5 kg i morse Skrikandes.

Jag vill åxå ha en lätt resa Tungan ute å jag har dryga 30 kg till målvikten så det finns ju o ta av………..muttrar vidare men tackar för alla svar ni är söta

Avokado
0

0,5 kg är normalt att pendla från dag till dag.

Använder du Minmat.net

Hur mycket kol/prot/fett äter du? Håller koll på kalorier?

kaisakavat
0

Att förlora vatten är inte detsamma som att förlora "fläsk", men  vattnet i kroppen känns ju faktiskt. 

Alla som t ex har kännt av vatteninladdning i samband med graviditet och menscykel vet ju hur man känner sig av det, plufsig och tung i kroppen. Suck! Desto ljuvligare när det laddar ur.

Adjö vatten!! Skrattande

Luccy
0

75gram Ägg kokt
30gram Bacon gris
20gram Ost hårdost 23% fett
50gram Brieost vitmögelost 34% fett
50gram Ost hårdost 26% fett
20gram Smör 80% fett

Nu ska jag äta lunch lite sen sådan, all ost beror på fika med en vännina……….hur ska man hantera sånna situationer, är det oki att småäta ost o bregott???

Ska komma med en hel dag sen så ni får se jag har börjat lägga in på min mat igen.

78-21-1 så det ut hitills idag

SaJo123
0

Ett par skivor ost med lite bregott på är ett bra mellanmål om du känner dig hungrig!!

Luccy
0

75Gram Ägg kokt
30Gram Bacon gris
20Gram Ost hårdost 23% fett
50Gram Brieost vitmögelost 34% fett
50Gram Ost hårdost 26% fett
20Gram Smör 80% fett
150Gram Kycklingbröstfilé u skinn
200Gram Grönsakssoppa klar hemlagad
50Gram Vispgrädde 40% fett
50Gram Vispgrädde 40% fett

Lite mkt visp kanske men ska göra en alternativ bulle ikväll, visp med kanel o kardemumma, men så här har det sett ut i princip varje dag. Dricker kanske för lite vatten??? Eller har för dåligt tålamod, eller vad är tålamod???

magma
0

I helhet ser det bra ut, men om du inte går ned i vikt så kan det bero på "för mycket visp" som du själv redan gissat. Bättre än vispgrädde som "godis" är att äta brie, fet ost eller dylikt.