generation fett
hugaligen, claude marcus tror att risken finns att vi sverige kan hamna i samma situation som amerikanerna, eftersom vi härmar dem, men samtidigt trodde han att risken inte var så stor eftersom kosten diskuteras och information sprids via media på ett helt annat sätt i sverige. i och för sig lyssnade jag inte så noga, men jag tyckte det lät så när han pratade.
annars så var väl tvetydigheternas mästare at it again
gudisligen, va säg du? på sent 80 tal var min son over där. han upprördes över alla överviktiga som omgav sig med cola light. han undrade varför? cola light var ganska nytt för oss. då sa jag att dom är ju före oss, så kanske är det något nytt och bra. dom kanske barablev lurade före oss.
Det jag mest blev uppretad på hela tiden var att programledaren hela tiden gav fettet skulden.
För oss som äter lchf ser ju direkt vad felet i deras kost ligger. Kolhydrater!
Jag hade sån lust att hoppa in i tv:n
och tala om att dem kunde fortsätta äta protein och fett(fast ett bra fett) och ta bort resten.
Programledaren sprang mest runt och letade efter frukt och grönsaker. Enda frukten hon hittade fanns i konserv.
Men hualigen vad friterat dem åt.

Här är en till som skulle vilja "hoppa in i tv:en" varje gång dom kör Becelreklamen i tv, jag får SPUNK på allt skit dom kokat ihop, för det värsta med den är att folk tror på eländet dom tutar i oss varje dag!!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
ja inte är vårt uppdrag lätt
När man som jag är fet är det ingen som tittar glatt på mig när jag tar fram ostskivor till mellanmål.
Men om lunchen blir sen uppskattar alla mitt lager av valnötter!
Konferens igår och idag men nu är jag rustad. Oststavar i ryggsäcken
och en omelett i magen
Tack alla för att ni finns och vi kanske ska strunta i alla knäppa fett-program?