Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2729 ggr
mulligast
0

Tyskland

ska jag snart åka på en shoppingtur till.

Vad ska jag passa på att handla där?

Har de bra billigt smör, korvar vet jag iaf;-)

Snälla ge mig tips

missaz
0

Vin och sprit! Cool Billigt som bara den… Öl med såklart, men det ska man ju inte dricka som lchf:are…

LenaK63
0

Bor i Tyskland men har ingen aning om priser i Sverige.

Jag köper smör för  ca 87 cent/250 gram och det är Deutsche Markenbutter. Smakar utmärkt och steker bra. På vissa stormarknader kan man köpa franskt smör och creme fraiche som smakar bättre än de tyska.

Korvar har vi kommit underfund med smakar bäst när man köper i manuella charken. Där har man ju förstås inte någon koll på vad de innehåller. Har en gång försökt att fråga och det tog alldeles för lång tid att få någon rätsida på innehållet. I fortsättningen ska jag försöka bombardera olika kedjors hemsidor. Det måste ju gå att få reda på vad maten  vi köper innehåller.

Annars köper väl skandinaver mest öl i burk (där de inte behöver betala för burkpanten) och vin och sprit.

Ska själv till Sverige i morgon och kommer att kolla in litet på priserna. Nu är det ju så att mina prioriteter ligger mer på det som inte finns i Tyskland.

parsley
0

http://www.calle.dk/

länk till en sk bordershop.  Kanske bättre att gå på stan och handla om man vill ha LCHF?

Empe
0

Ska du till Kiel rekommenderar jag varmt CittiMarkt - de har den längsta chark- och ostdelikatessdisk jag någonsin sett! De brukar ha en svensktalande guide i butiken också, fast hon är nog mest upptagen med svenskarna som flockas vid hyllorna med alkohol.. ;)

Har för mig att färjan som går dit gjorde reklam om direktbuss till detta enorma köpcenter, om du nu far utan bil.

Själv var jag inte LCHFare när jag var där senast och kunde sålunda njuta av de fantastiska bakverken och smörgåsarna i cafeterian vid entreen… MUMS… skulle nog inte avstå dem idag heller faktiskt! Tyskland är ett farligt ställe, mycket gott att äta!

mulligast
0

Ja jag får väl erkänna att jag kommer att handla lite vin och sprit….Oskyldig Gubben vill ha whiskey och själv vill jag ha några flaskor champagne.Skäms

Men smöret lät billigt och bra och tyska korvar är goda, så lite sånt lär det oxå bli…

Jo vi ska till Calles och Fleggaard i Heiligenhafen där vi även ska gå i byn och småhandla och äta

Medlem
0

Jag köper smör för 78 cent/250 gr, antingen Deutsche Markenbutter eller Milsani Markenbutter. Mascarpone brukar också vara billigare i Tyskland, köper den för 1,49 euro. Tysk grädde är inte god som våran svenska vispgrädde, innehåller bara 30-32% fett och den blir vattnig och sliskig vid vispning, så den kan du skippa. Keso är billigare i Tyskland, 45 cent för 200 gr. CF brukar också vara billigare, 40-45 cent för 200 gr. Gouda är också billigare, kanske 10 kronor billgiare/kg. Mendelmjöl köper jag för 5 euro/kg, kanske billigare än när man köper det i sverige?

SaJo123
0

jag ska till Tyskland lite senare i höst. tänkte köpa rom till cocoskakorna! *he,hee*, en whiskey till mannen och champagne lät ju trevligt att ha till nyår!