Nu klarar jag inte Brieost längre
Måste ha förätit mej på den, kan inte få ner en bit. Jag som älskat den osten kopiöst förut:( Så jag har bytt ut den mot Åseda gräddost istället. Den är väldigt god:)
Jag hade också en period när jag inte kunde få ner en bit av brien men nu går det jättebra igen. Ha en paus och prova sen igen.
ja tror det är viktigt att skifta lite. Skönt, här inne är man aldrig ensam om något problem dyker upp:)
Åseda gräddost har jag också upptäckt - vad god o fet den är!
Det är härligt att Åseda gräddost plötsligt är "tillåten". Jag hade alltid så dåligt samvete förr när jag köpte denna supergoda och superfeta ost.
Brieost är ju en (svamp)mögelost och eftersom jag tror att "svamp i systemet" är en del av problematiken många av oss har (överskott Candida albicans) så är det nog bra om man kan avstå från Brie o dyl. Själv mår jag helt enkelt bättre av att avstå den.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag är "såld" på Svarta Sara för tillfället, inte så fet, MEN god.
Jag har en stor "tårta" med brie liggandes i kylskåpet, men den får va så länge. Bytade till mozarella, men det är nätt och jämt jag klarar att få i mig en bit. Det är tur att det finns gräddost, men dock i måttliga mängder. Jag kan igentligen inte äta ost då jag får ont i knoppen, men den är bra som "snabbmat" då den inte behöver tillagas. Så detta inlägg talar nog mest om att jag är dålig på att hinna med att laga mat och att det lett till ensidig kosthållning! Avslöjad!!

Är det ingen annan än jag som blir stenhård i magen även om jag tar en hel del bregott till varje skiva ost? Jag har fått sluta äta mer än ett par skivor om dagen.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!