Hamburgar dressing
Är det någon som har ett eller flera bra recept på hamburger dressing?
Gör hamburgare med salladsblad ist för bröd,med lök,tomat å majonnäs,men skulle vilja ha hamburgardressing.De färdigköpta har höga kolhydratinnehåll,dock hade kavlis amerikanska dressing 5g kolh/100g,men det är socker i den,inte så kul
.Så några förslag?

Jag brukar blanda lika delar majonäs och CF smakar av med tomatpuré och lite citronsaft. Salt och peppar om man vill.

Gjorde hamburgare i somras här finns bilder.
Gottigt! Jag använde Delikatessfabrikens Aioli som dressing. Funkade utmärkt!

Eftersom den innehåller så lite som 5 g kolhydrater går det bra att använda den. Att kolhydraterna kommer från socker är väl inget problem, socker är inte ett gift.
Vi äter ofta hamburgare hemma på kvällen.
På en tallrik kan man äta hamburgarna med ost på och sallad till.

Jag kör på Kavli's. Den är rätt stark i smaken så man behöver inte så mkt. Jag kör iofs på majonnäs också, för det är så smarr. :9
Jag gillar att köra bacon-cheeseburgare, med isbergssallad, rödlökringar, en skiva tomat och majo + lite dressing. :)
Ah,tack för tipsen,nu en dum fråga;
Vad är CF för något?
syrad grädde, eller "creme fraiche"

Här hemma gör vi hamburgerdressing av detta:
Grekisk yoghurt (går lika bra med turkisk antar jag =)
Majonnäs
Heinz Chilisås
Felix starka senap
Lökpulver
Tyvärr har jag inga mängder att ge dig, vi gör det på en höft och så får man smaka av efterhand. Man känner när det är lagom =)

Jag gör med det som finns hemma, Typ:
Majonnäs
Creme Fraiche/gräddfil/vispgrädde
chilisås
kryddor: salt, peppar, vitlök, timjan
Man kan hacka i lite röd lök och gurka om man vill få lite struktur på såsen…
Godare att göra egen sås, den blir inte lika stark! Dessutom kan man lätt göra egna dippsåser på samma sätt! Grejja ihop något med det du har hemma!
Jag har bearnaisesås på hamburgaren.
Tar 2 burgare och lägger mellan dessa;
smältost, rå lök, en tomatskiva, knaperstekt bacon och massor av bea. Ibland tar jag liiite vanlig hamburgerdressing åxå. SMASKENS!

Vill man slippa oljan från majo så går det fint att göra på CF och spetsa med lite vinäger, blir minst lika gott som med majo:
CF
tomatpuré
Dijonsenap
salt, peppar
vinäger
ev lite harrissa