Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2724 ggr
jacinta
0

Måste man ha dålig andedräkt vid ketos?

Har nu sedan i lördags utslag på ketosstickorna, men inte dålig andredräkt? (vad ajg märker iallfall…..men ingen har klagat heller o jag omger mig med sanningsälskare..)

Tog mig fyra dagar komma i ketos, och har under denna vecka gått upp i vikt…Hm, nåja jag ger inte upp men jag undrar över det här med andedräkten….I o för sig försöker jag dricka mycket vatten.

[Saiva]
0

Jag fick inte heller dålig andedräkt när jag gick in i ketos. Se det som någonting positivt! Allt är som det ska Flört

Vikten kan pendla åt båda hållen i början, du håller på att anpassa dig så kroppen är lite i oreda just nu. Ät på och var konsekvent så kommer kroppen lugna ner sig och börja jobba. Somsagt, allt är som det ska Glad

UlrikaA
0

Var hittar man ketostickor? Jag frågade på apoteket som sa att de hade utgått och säljs inte längre.

jacinta
0

http://www.asos.com/

Här hittade jag billiga.

Trodde jag köpte 100 men visade sig jag köpt 1000 för ca 400:-…

jacinta
0

Skönt, då är det som det ska då….

Tja dålig andedräkt kan man ju leva utan..

MegN
0

Jag har aldrig märkt av någon dålig andedräkt under min tid på LCHF (15 månader), men å andra sidan har jag ofta undrat om jag äter för mycket kh för att verkligen vara i ketos… Köpte ketosstickor men har bara testat någon gång ibland. Tillräckligt för att konstatera att jag var i ketos, sen har stickorna stått och samlat damm.

Däremot har jag märkt av att när jag arbetat mig svettig så har jag stundtals i början luktat riktigt rejält illa (typ svinhus). Men det verkar ha gått över, numera när jag svettas tycker jag att jag luktar mindre än "vanligt".

[Saiva]
0

Var det i början du luktade svinhus när du svettades? Fot i munnnen Kul, jag ska börja på kickboxning snart Flört

magma
0

Va?! Jag köpte stickor på Apoteket för en dryg månad sedan! Nu har dom visst blivit bortstädade av maken så jag hittar dem inte, men jag tror de hette något i stil med "Keto…acido…" någonting.

Margareta
0

Vi har också bortstädade stickor, de har bytt namn och det borde apoteket veta.

Numer pensionär i Nynäshamn

ovkyhn
0

Köpe Stickorna i veckan dom heter , Keto-Diastix 50 st kostade lite över 90 kr.