Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1787 ggr
Marylojs
0

Hur äter ni idag?

Idag åt jag en halv mozzarella + en burk makrill till frukost. Får se om det blir någon lunch eller om det blir kombinerad lunch/middag i eftermiddag/kväll. Det känns onödigt att äta för att man ska om jag inte är hungrig. Till middag blir det grillad kycklingfilé med halloumiost. Mums!!

Rutbitta
0

Till frukost åt jag omelett på två ägg.Till lunck åt jag ett paket ölkorv, lite för lite fett men jag tar igen det ikväll när jag ska äta kött och kryddsmör.

Livia
0

Till frukost en bit emmentaler-ost. (mådde lite illa och var inte sugen på mat alls)
Till lunch bantarbiffar med ädelostgräddsås.

Airam1
0

Brunch: 2½ fläskfärsbiffar + 3 kryddsmör - as usual…, men det är lika gott varje dag !

Mervi
0

Jag har ätit ostplättar + creme-fraiche till frukost + kaffe med vispgrädde

Fläskkottlet med gräddsås, avocako, liten tomat, och liten bit paprika till lunchs.

UlrikaA
0

Jag åt två stekta ägg med ett halvt paket bacon till frukost. Till lunch åt jag en omelett på två ägg, 50g rökt bog, en tomat, grönsallad och 3 msk Creme Bonjour fraiche med vitlök och örter. Middagen ikväll blir samma som igår, en kycklingfilé med sås på grädde+cremefraiche+oxfond och coleslaw till.

Min egen coleslaw är den allra godase jag smakatCool En riven morot, en stor klyfta strimlad vitkål blandas med salt, peppar, citronjuice från en halv citron, litelite strösötningsmedel och en jätteklick äkta majonnäs. Mmmm…

magma
0

Frukost: 3 kokta ägg med majonnäs

Middag: Gratäng somjag gjorde igår, innehållande strimlad kycklingfilé, broccoli, liiite grädde och en massa ost ovanpå.

Kvällsmat: Ja det vete 17!

Chocolate
0

Frukost: Omelett med fetaost och tomat

Middag: broccoli och skinkgrateng med cframfrech, fetaost, dijonsenap och dragon.

Fika: 30 g choklad, kaffe och grädde

holygittan
0

Frukost blev lite annorlunda…testade ett recept här.

sesampanerad ost+ 1 bit stekt fläskkarre (från gårdagens middag)kaffe+mjölk

lunch: sallad och purjo med osttärningar, örtkrydda och kallpressad olivolja

fika: kaffe+mjölk

kväll: köttfärs i nån form med kryddsmör, ev spenat till.

Margareta
0

Frukost: Äggröra på smör och 2 ägg

Lunch i bilen: Rostbiff, bearnaisesås och Boursinost

Middag i bilen: Rester av ovanstående

Kvällsfika: Rökt skinka (troligen sådan med druvsockker) och te med en liten skvätt mjölk

Numer pensionär i Nynäshamn

Marylojs
0

Till liten efterrätt blev det några skedar turkisk yoghurt m. vispgrädde och ett gäng hallon. Mums!!