Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: om-sajten
Läst 3276 ggr
Sess
0

Varför pasta högst upp på sidan?

Det känns lite konstigt att ha en spagettibild högst upp på sidan.

Vet någon varför och vem har valt den bilden?

dufva
0

Det har antagligen vår Sajtvärd Margareta gjort.

Relevansen av namnet har diskuterats och debatterats tidigare här och dom trådarna hittar du nog om du letar liteGlad ..

Caligo
0

Jag som alltid har trott att det var pommes, jaja Skrattande

wedge_h
0

Pasta, pommes… spela roll…

Det är ju båda kolhydrater och det är ju det som den  här sajten handlar om.

Hur skull det se ut om Kolhydrater i fokus hade en smörklick som illustration? Flört

Mona-Stina
0

Man kan ju se det på två sätt… både pasta och pommes innehåller kolhydrater, det är ju just kolhydraterna vi har i folkus och försöker undvika.

Frågan har som sagts diskuterats tidiger i en annan tråd och jag tror att någon jobbar på en ny logga.

grona-marie
0

Ja det skulle vara roligt med något vackert.

bluegoose
0

Vadå pasta, jag trodde det var strimlade svålbitar som väntar på fritering. FlörtRäcka ut tungan

Margareta
0

Haha - jag har inte alls valt bilden.

När jag bad att få starta sidan blev jag ombedd att välja bild - jag kunde inte komma på något och därför så fick iFokus egen layoutare göra vad han vill och det här var hans association till Kolhydrater.

För mig är inte sånt så viktigt - men jag har förstått på alla kommentarer att det är det för andra.

Den dagen jag fått rätt bild att byta med - byter jag - inte förr.

Numer pensionär i Nynäshamn

Margareta
0

PS Jag tycker nya Fettskrämd-forumets bild är kanonfin!!!

Mona-Stina
0

Ska jobba på något finurligt och skicka över till dig.

blodtopp
0

Jag har alltid tyckt det ser ut som riven vitkål eller nåt ;o) De är i alla fall inte runda som vanlig spaghetti, vad det än är så är det på bilden fyrkantigt =)

Gojkan
0

Skulle vara roligt med ägg i alla former. Är ju lite av signum för denna maten.

ToFat
0

Jag tycker det ser lite fett ut. Trevligt.

[bittek]
0

Jag trodde att det var såna där sötsura godisremmar! För de är ju liksom kantiga och så ser det ut som om de doppats i socker.

Margareta
0

Jag vet faktiskt inte vad det är - har aldrig frågat - när jag inte förmådde engagera mig i frågan själv (noll fantasi och fullt upp med annat pulande med forumet) - men mina tankar har alltid gått till FULLKORNSPASTA - sorgligt men sant.

Skadlig
0

jag hade nog också gissat på godisremmar. På vissa sätt så är det ju en väldigt bra banner om den får oss att fundera så pass mycket :)

andreas0
0

Jag köpte en ny kamera för en vecka sen, ska ta och se om jag kan slänga ihop en vettig bild när jag leker med den. Återkommer med resultat.

#15, sen är ju fråga om det inte finns vettigare saker att fundera över än vad som är på bilden :P

Rita-S
0

och jag som trodde det var riven hårdost.. Generad

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

dahlith
0

Hur har det gått med nya bilder till bannern?

Den sista veckan har jag blivit otroligt uppmärksam på just bannern. Har inte varit säker på vad det är för något.

Inte för att det är viktigt. Bara lite roligt.

smalochsmart
0

jag trodde det var typ kolhydrater i närbild - det hade varit tufft. alltså själva kolhydratsfibrena i ett mikroskop typ. :D

[Pennylane1]
0

Antar att det inte är samma bild nu som det diskuteras om för hur man kan få nuvarande bild till NÅGOT annat än spagetti förstår inte ajg i sådana fall? Och det är ju kolhydrater och helt naturligt tycker jag!!

pitch
0

#7 LOL

magma
0

#20: Jo, bilden är ny:)

Mie69
0

NÄr vi ändå är inne på ämnet - varför heter sidan öht Kolhydrater i Fokus??? Vi vill väl undvika kolhydrater, alltså bör vi väl INTE ha dem i fokus… Varför inte Fett i Fokus?

magma
0

Fast det säger visserligen inget om att vi äter LCHF här, man kan ju äta mycket fett OCH mycket kolhydrater?Flört Ett bra alternativ vore kanske LCHF.ifokus, men då sajten startades så var det begreppet relativt okänt.

Trots allt så innebär ju LCHF två stora förändringar för många, dvs mindre kolhydrater och mer fett. Men det finns ju de som åt mycket fett redan innan LCHF, och för dem är det bara kolhydraterna som blir förändringen.

buttercup
0

jag har alltid sett det som färsk fullkornspasta, och tyckte först att det var smått paradoxalt när hela konceptet handlar om att slopa kolisar :P men nu för tiden tänker jag inte på det… ett namnbyte känns onödigt och krångligt, men att byta ut bilden skulle inte vara helt fel! Jag tycker nämligen att den där pastan ser lite för aptitlig ut för att vara okej :P hahaha

(vad sägs om ett schysst collage a la Dr. Dahlbergs header på hennes blogg?)

(förresten #8 Margareta, vad menar du med "nya fettskrämd-forumet"?)