brev till Svensk Köttinformation
Följande skrev jag till Svensk köttinformation;
Hej,
Svensk Köttinformation är saknad inom kostdebatten!
_Jag har sedan 1½ år ätit enligt kosten LCHF (http://www.kostdoktorn.se)
Jag har med den kosten tappat 20 kg och fått en hälsa som jag inte
trodde fanns.
Denna kost innebär att man äter en hel del kött och därför till min
fundering;
Varför hör vi så sällan av er i livsmedelsdebatten? Har jag missat
något?
SLV är så duktig på att producera idiotiska råd, huvudsakligen
producerade av socker/kolhydrat-näringen, så varför kan inte ni få SLV
att förstå att människor mår bra av kött/fett och borde anpassa deras sk
"kostråd" efter den vetskapen?
FYI
De flesta skolkök följer SLV:s "råd" som lag och blir därför tvungna att
föda våra barn med sörja som i mina ögon inte är tjänlig ens för grisar.
_
Var det för starkt?
Vad tycker ni? Skit samma…det är skickat så de får väl reagera….om de törs ;-)
Inte är det för starkt, det är ju vad du tycker! Visst, ibland kanske man kan tjäna på att vara lågmäld och pedagogisk i sina brev/uttalanden, men vad 17! Jag tycker det kan behövas ett rytande då och då också!

Tack!

HELT ok. Bra att någon vågar.

Varför är det så "farligt"?

Minst lika underligt är att Arla som ju tillverkar smör lägger sig alldeles platt på marken och inte deltar i matfettdebatten
Becel Lätta mfl vräker ur sig väldigt aggressiv marknadsföring för sina tveksamma produkter men absolut tystnad råder från vår smörproducent.
Jag mejlade dom för ett tag sen och uppmuntrade till att ta lite mer plats i debatten men dom har inte ens orkat svara på mejlet??
Dom verkar tyvärr lika fettskrämda själva som etablissemanget och verkar tro att det bästa dom kan göra är att synas så lite som möjligt i debatten..
Dom kanske har anställt nån dietist som informationsansvarig 

#5 Det har jag funderat på tidigare. Varför är det bara vissa aktörer in lobbyn? Varför inte "grund producenterna"?
Det är för lite pengar i det som är naturligt. Vinstmarginalerna är större på margarin än på smör, likaså på pasta jämför med köttfärs.

Men de har ju iaf lagt ner stålar på info ss svenskkottinformation.se
Jag är övertygad att det finns mer där…
#0 För STARKT? Inte då! SÅ BRA! - tycker jag!
#5 Hoppas att Arla vaknar till och gör sig hörda i fettdebatten. Att Arla slår på stort i sin marknadsföring: "SMÖR - fett för hälsosam livsstil." Inser vilken stor PR-möjlighet som finns i LCHF. T ex genom att ta draghjälp av Dr Dahlkvist. Men det kanske inte finns en enda person på Arla som är insatt i vad LCHF är. Arla behöver överösas med sån - varenda lokal Arla-enhet?
Det här är väl något som gäller även äggproducenter - men då i kolestrol-debatten. Kanske ett mejl dit också skulle vara något. Tipsa om Uffe R:s bok, t e x. och info om vad LCHF är.