Konstig fråga
Finns det nån typ av efterrätt att äta i början av LCHF, alltså när man ska vara extra strikt? Vet att man ska hålla sig därifrån, men ändå…

Finns inga konstiga frågor, bara konstiga svar… och det här är ett av dem för jag vet inte riktigt vad jag ska svara. 
När jag är sugen på något så brukar jag vispa lite grädde och blanda med riven mörk choklad och lite kokosflinor.
"You just have to belive…"

Finns en hel kategori med efterattsrecept :)
// Amanda
frysta hallon mixade med grädde ev sötningsmedel är supergod glass

Turkisk yoghurt med hallon (även om det inte är så jättestrikt. Men gott!)
Kokoskakor funkar nog bättre om du vill vara strikt.
Grädde med hallon brukar många äta. Risken är dock stor att det blir för mycket så ta det lugnt och tänk på det som godis.
En ruta mörk choklad funkar också som efterrätt, eller varför inte dessertostar? Där har vi ju en perfekt LCHF-efterrätt!

Du får göra som fransmänen.. ta ost o vin som dessert!
Annars så har jag av någon konstig anledning helt slutat med efterätter och cocoskakor o allt sådant.. är alldrig sugen längre.. har skafferiet fyllt av cocos, mandlar, nötter som bara ligger!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kokostoppar lät ju helt oki!!
Jag har inte varit sugen alls faktiskt…konstigt…har slutat med snus oxå (efter 15 år) utan problem…det kan inte vara möjligt!? Men jo, så är det ju :)
Nu är det så att det är "den" tiden i månaden och suget har satt in…är inte alls rädd för att jag ska gå och köpa 2 st 200 g chokladkakor, som jag förut lätt smält i mig…tänkte mer bara om det fanns något alternativ, utan att man känner att man fuskar på nåt sätt :)
Undrar…går det att göra "pseudokex"…(haha)…av tex jordnötter, smöt etc att ha till ost och vin?
Det finns ett recept på lchf-kex som blev lagt in för inte så länge sedan. Har inte testat det själv, men det ju vara ett försök.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Jag är lite nyfiken på ost-snacks som någon skrivit om. Man river ost och gratinerar dem i ugnen.
Har ätit falsk ostkaka idag. Det kanske inte är jättestrikt men det var supergott.
kokoskakorna har jag gjort. Tänkte bjuda på jobbet, men de tror jag inte går hem… Så jag får ha dem hemma och knapra på till kaffet när andra äter bullar eller annat.

#6 Och det receptet har du förstås aldrig nytjat…?;-)

Jag har gjort en del cocostoppar och ostkaka och annat men är inte speciellt sugen på efterätt längre.. kanske jag gör någongång o bjuder på när jag får gäster!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jag tänkte mer på vin och ost ;-)
Jag brukar damma av glassmaskinen när vi får främmande; lite blåbär till grädde, äggula och stevia. Vilken succé!!!