Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1172 ggr
D-ribose
0

Inköpslista

Nu ska morsan åka iväg och handla fettrik mat till mig.

Såhär lång har listan blivit hittills.

1.Ägg

2.Grekisk yoghurt

3.Bacon

4.Korv

Fyll på listan nu!!!!

Har ätit falukorv senaste två måltiderna och jag har hört att det är en onyttig korv. Stämmer det?

mikaelj
0

Mycket socker, och inte särskilt mycket kött. Om du räknar på köttmängden blir nästan allt annat billigare. Korvar är också oftast väldigt sockerrika (mjöl, socker tillsatt).

Vad gäller turkisk yoghurt, se till att det är lite socker i. Arlas Meze har bara 3,5g.

Annars:

* fet hårdost

* fetaost

* ugglarps leverpastej (5g kolhydrater)

* mandlar med låg kh-halt (4,5g i de på Netto för 35 kr/500g)

* makrill i tomatsås

* tonfisk

* creme fraiche

* keso

* blandfärs

* kokosfett

* smör (_smör_, inte margarin/skokräm. det ska stå smör på paketet)

sarag
0

makril i tomatsås

salami (danska märket GÖl)

färsk eller fryst lax

frysta hamburgare av märket Eldorado

kött i alla former, köttfärs

smör

Kommer inte på nått mer just nu!

Lycka till!

mikaelj
0

Kommentar om burgare: det är bra mycket billigare och nyttigare att köpa köttfärs, platta ut med handen och frysa in i lagom portionsstorlekar.

D-ribose
0

Hur mkt %fett innehåller blandfärs ca?

sarag
0

Tack för kommentaren mikaelj. Visst är det tur det finns förståndiga människor, till skillnad från en annan!Flört

MimLan
0

#4 Det står på förpackningen.

D-ribose
0

Ni får hemskt gärna fylla på listan om ni kommer på någotSkrattande

MimLan
0

#7 Du kan ju titta i avdelningen "Mat - Vi som behöver måltidstips", så får du se variationer och vad man rimligtvis har för olika ingredienser.

Rent krasst handlar inköpslistan om kött, fisk, fågel, ost, creme fraiche, grädde, ägg och lite grönsaker. Vad man sedan väljer i detalj är efter smak, humör, pris och utbud.

Zepp
0

Omega-3 ägg eller ekologiska ägg är bäst!

Turkisk youghurt har mindre kolisar!

http://www.lindahlsmejeri.com/BasicPage.aspx?product=14

Bacon är gott men kika på innehållsförteckningen.. numera äter jag mest färskt fläsk som jag saltar precis så mycket jag själv vill.. och av någon anledning häller jag vare sig socker eller nitrit på anrättningen! Dessutom blir det väldigt billiga frukostar på fläsk och äggröra!

Det finns korv som går att äta.. men oftast det korv med potatismos redan i korven.. och iomed detta nyckelhålsmärkta o fettfria så måste man tillsätta en massa kemikalier som alls inte hör hemma i mat.. du kommer att lära dig vilken korv som går att äta med tiden.. läs ALLA innehållsförteckningar!

COCOSolja är ett måste på min lista!

Cocosa Pure kokosolja 500 ml

http://www.evitamin.se/ProductSheet.aspx?prd=1030

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.