LCHF start
Började med LCHF igår Måndag….Har nu inte druckit cola light eller ätit några kolhydrater på 2 dagar ska jag må såhär känner mig trött,sur ser godis flyga förbi känner mig inte till freds….LÄngtar efter cola så jag mår illa.Nån annan som nyligen börjat???? KÄnner lika?Andra tips?
Håll ut, ät fett och läs på!
Har du läst några av Skaldemans eller Litsfeldst böcker?
Där står utförligt beskrivet om hur man kan må i början, och att veta om det innan är A och O.
Det där du känner nu är övergångsbesvär, och ju förr du kapar allt onödigt, desto fortare kommer du över det.
Jättebra att du låtit bli colan!
Det som hjälpte mig jättemycket i början var att äta, äta, äta. Äntligen FICK jag ju äta, för första gången i mitt liv!
Jag smällde i mig ostrullar med smör, eller fyllde dem med mjukost. Jag åt fet salami, ölkorv, kotletter, grillade kycklinglår…
Efter c:a 3 veckor hade jag landat och nu har jag kört LCHF i över 1½ år och tappat 65 kg på kuppen.
Jag önskar dig lycka till och håller tummarna!
Kram!
jag startade för två och en halv vecka sedan. har gått ner två kilo trots att jag ätit nötter och choklad 80%. men jag har mått kanon. orkar mera har mindre ont osv. men i fredags åkte jag dit. drack cola och åt allt möjligt sen har det fortsatt tills igår.idag har jag tagit nya tag och har dessutom varit på vattenjympa. kände att jag orkade så mycket mera trots att jag hade gått till badet och det är en timmes promenad dit. och de trots att jag fuskat i flera dagar.
jag hoppas på att kunna tappa 80 kilo med detta.
Hej och välkommen! Det är jättetufft i början för en del. Särskilt om man är godissugen. Ger samma råd som DaMum: Ät! Börja med att äta fet LCHF-mat så mycket du behöver och strunta i allt annat (t.ex. vikten, om det är relevant för dig). När du märker att suget släpper kan du börja fundera över hur det är vettigt att äta.
Och ta dag för dag. Om du klarar idag kommer du att känna det något bättre imorgon.
Lycka till.
/Maia
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Dag 3 jag är så yr så yr jävligt irriterad…..Vet inte vad jag ska äta på morgonen det tycker jag är värst….ont i huvet har jag också…är det värt det???????Jo jag har ca 20 kg övervikt som skulle vara trevligt att bli av med men herre min jee ja ja jag kämpa vidare….

Äter inte du för lite kanske, skriv här vad du äter o starkt o skippa colan o det rakt av!!!!
Kram Luccy

Ja nog kanske det är så att jag äter för lite men som idag jag mår så illa maten växer i munnen.Läste nånstans att man kan må illa men att man måste äta ändå.JAG VILL HA COLA MMM LIGHT MUMMA :(
MATEN IDAG:Frukost: En tallrik fil
Lunch: Bacon och ägg
Middag; Korv,köttbullar,skagen röra,
Kvällen:Tomat,gurka feta ost röra
Har ingen fantasi…..HJÄLP;) Kram
Tack för hjälpen :) Kram en förvirrad nybörjare…..

Köp lite kyckling och marinera dem / krydda och släng i ugnen och grilla dem. Jättebra att ha lite kycklingbitar i frysen färdig-stekta. Det brukar gå bra att äta kyckling kall också och de håller sig i frysen ett par dagar.
Samma sak här! Jag började också i måndags, är astrött, grinig och har huvudvärk. Dock märker jag att det lättar om jag håller vätskenivån bra! Hoppas komma till rätta med mitt ätbeteende, men nu i början gör jag som råden ovan; ÄTER. Allt fett. Som tur är älskar jag grädde.
Hade en absurd dröm i natt där jag sov över i ett kafé med fyra kattungar, som hela tiden smet in i tårt- och kakdisken och la sig på rultårtorna:-) Känns lite övertydligt va?
Bra sak som kanske är ett önsketänkande; känner mig mer "elastisk", inte så glåmig. Och jag slutar äta tidigare och tidigare på kvällarna.
Kämpa på! Det borde ju lätta nån gång! Tänk att det inte är DU som vill ha sockret/colan i din kropp, det är beroendet i sig som svälter.
Heja oss!
Cola-avgiftningen är tuff, det är det många som har erfarenhet av. Men ge inte upp, du mår jättedåligt nu men jag lovar att det kommer att kännas bättre om några dagar. Ge inte upp!!

Ja just nu så skulle jag kunna göra vad som helst för ett glas cola dålig smak i munnen har jag dessutom:(. men kämpa på kämpa på heja oss.
Imorron dag 4 jag återkommer om hur det känns….:) Sov gott…
Köttfärs är bra mat, ät mer sånt. Fett och gott och man kan göra massor med olika saker!

Jag har nu börjat blogga lite om hur det går så kolla in där på m in sida jag kommer sannerligen att behöva hjälp och kanske kan hjälpa andra
På återseende….kram
Jag har inte heller hållit på så länge, 4 v. Jag hade världens socker sug innan jag började men det släppte direkt när jag började med LCHF och mitt cola light sug försvann på 2 röda sekunder (innan drack jag det varje dag). Men jag vräkte i mig fett i början vilket jag tror hjälpte mycket. Har inte känt mig varken sur eller trött en enda gång. Äter du bara fil på morgonen? Inget fett alls?? För mig låter det som om du äter alldeles för lite fett eller? Som frukost äter jag alltid 2 ägg som omelett, lite grädde och ost i plus 100 g bacon. På detta blir man inte sugen på något.
Kanske du skulle prova att äta mer fett på morgonen.
Det finns ju hur mycket bra recept som helst om du söker här på forumet eller på internet, så du kan variera dig. Tex något som heter "Falsk fläskpannkaka" är en utav mina favoriter med vispad grädde. Mums.
Lycka till.

Var nog 2 år sedan jag var som mest inne på light Cola o ständigt behövde ha några pavor hemma för o var lugn. Men det är ju bara kemikalier o en dag fick jag bara nog. Nu har jag alltid kolsyrat vatten hemma, men det får stå mera o mera men bubblorna är sköna ibland för PMS om inte annat. Jag har lyckan att ha väldigt gott vatten här o det ska jag njuta av.
Lycka till Erreberre o alla andra oss åxå 

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
Kolla in hennes maträtter mums
Kan rekomendera ett recept som heter Ägg och Bacon Muffins
gör dom och smäll i dej 2-3 stycken till frukost
#15 Det är en härlig blogg, full med apitretande recept och bilder. Själva receptet finns här också och kommer från en medlem som heter Ayla.
Titta under de blå avdelningarna nere i vänsterspalten, där finns flera avdelningar med recept.

Tänk på det kära colatörstande vänner att ju jäv--gare avgiftningen är dessto värre är förmodligen giftet ni slutat använda!!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Hej!!! Tack för alla inlägg…..
JAG HAR SYNDAT IKVÄLL..
… Joda det slank ner ett par karrisar….men det var inte som förr en hel påse utan nöjd efter ett par….Näe okej jag tvingade mig att göra så min hjärna skrek NEJ.Så jag tog fram sockerärtor,gurka och gjorde en god dipp det va mums fast inte lika gott som chirre….ÅH så denna cola..så jag tog fram min soda stream för jag fick bubblor på hjärnan ja det är ju bubblorna jag vill ha så jag drack en hel flaska…..Näe inte cola
bara vatten med citron i funkar helt okej. Känner faktiskt inte lika sug men nog skulle det vara gott men NEJ sa jag strängt till mig själv….INGET GIFT…
Heja alla som håller på med detta
Idag är det dag 5 mår väl kanske en aning bättre men känner mig svag i benen och mår ständigt illa så jag har svårt att vilja äta men kämpar på.Nästa vecka ska jag tänka ännu bättre för jag känner mig inte lika uppsvälld kanske vågen vill säga något på månda vi få väl se
. Kram alla sov gott
Fick ett recept på keso kakor/mackor av en kompis skriver ut det sen här….

#?? Vad är karrisar? Och chirre?
Jag måste ha missat något. eller också är jag så invand LCHF-are att jag helt glömt…
Fabricati diem, pvnc!
Jag förstod inte alls vad syndandet bestod i, så karrisar kan nog inte översättas med karré iaf. :)

Törs man gissa på karameller och chips?