Är det dags att börja träna?
Tja på er i fokus!
Lizziett is back! Ja, det var ett tag sen. Väger mellan 69-70 kg. Visst är jag smal men har en liten mage som inte vill försvinna. Sjukgymnasten menar att det kan vara mest hud som är förslappad och behöver tränas upp. Finns det någon som har någon bra magträningsövning som ger ganska snabbt resultat?
Tack på förhand.
Lizziett 
Jag hoppas inte din sjukgymnast tror att man kan "träna upp hud"? :D
mer muskler under huden = större midjemått gör givetvis att huden ser mer spänd och fin ut.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Jag glömde att skriva att en stor träningsboll är utmärkt att göra situps på, för den som lätt spänner sig i nackpartiet vid sit ups. Det är otroligt effektivt, och man spänner sig inte lika mycket på fel ställen.

Hej spkn1!
Då vill jag ha mer magmuskler!
Men inser ju också att jag kommer att få kämpa för dom. Ja ja… men har jag kommit så här långt så får jag väl ge mig i kast med dom slappa musklerna. Hoppas det finns något som kan ge resultat ganska snabbt, precis som i mitt fall med LCHF.
/Lizziett
Sorry. Det heter förstås Crunch! och inte sit ups.
Men även om det blir bra muskler med träning så måste man ju underhålla dem. Och "ganska snabbt" beror ju på hur mycket du tränar förstås.

Hej Maia!
Jag har inte alls tränat aktivt i mitt liv. Det jag gjorde vid min vikt på 112 kg var att gå promenader (och det gick hyggligt iaf). Nu går jag också fast det är ju betydligt lättare och så går man ju fortare också!
Tack för att du sa Sit ups… Jag hade inte känt till Crunch 
Tack för att du gav mig tips!
/Lizziett
#3 På vilket sätt använder man bollen? Har man endast benen över den eller hur går det till?