Camilla kör igång!
Hejsvejs!
Det här är mitt första inlägg här
Och morgon blir min tredje dag med LCHF. Tänkte starta upp en tråd, dels för att själv ha någonstans att skriva ner hur jag mår och vilka effekter jag märker av, men också för ställa frågor till er som har hållit på längre än mig
Jag har läst på en hel del innan jag ändrade min kost, bara här på sidan finns det ju massor av info, super!
En presentation är väl på sin plats. Jag är 28 år gammal, 172 cm lång och väger 74 kg. Under sommaren har jag gått ner ca 10 kg genom att arbeta mycket (fysiskt jobb) och inte hinna äta så mycket (långa arbetsdagar)… inte det bästa sättet såklart, men ortoligt skönt att vara av med en del av mina extrakilon! Jag har siktet inställt på att tappa åtminstone 10 kg till. Jag är demi-vegetarian och har varit det halva mitt liv, funderar på att börja äta kött igen… men då ska det vara eko eller vilt och det finns inget vidare utbud av det där jag bor. Hund har jag, så det blir ca 2 timmar med promenader utspridda över dagen. Just nu jobbar jag inte, har nyss flyttat och börjar på det nya jobbet först i november. Lämnade nyligen ett förhållande som gjorde mig mera deprimerad än vad jag insåg medan jag ännu var i det och satsar nu på att göra saker som gör mig glad och får mig att må bra. Att lägga om min kost är en del av detta.
Under den här första veckan så kommer jag inte att fundera särskilt mycket på vad/hur mycket jag äter. Det känns viktigare att komma in i det här sättet att äta än att fundera över om den där vispade grädden med riven mörkchoklad kommer att hämma viktnedgången, som den ju tydligen gör hos vissa… Synd om det är så för mig med… för gudars vad gott!
Skriver mera imorgon!
Välkommen, CamiN!
Det låter som en bra strategi du lägger upp! Om du just gått ner med en kalorireducerad diet (som det ju blev under sommaren) kanske inte viktminskningen tar fart så där direkt, så det är riktigt smart att inte fokusera på det till att börja med.
Det ska bli intressant att följa hur det går!
/Maia
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Välkommen hit!

Välkommen.

Välkommen hit.
Jag tror du gör helt rätt vid att få in en god vana innan du börjar fin-mickla för mycket!
Fabricati diem, pvnc!
Välkommen!
Tack för välkommena 
Det har gått bra idag, lite trött i kroppen i morse men det redde upp sig en stund efter frukost. Jag ligger nog lite högt vad gäller kolhydraterna ännu… ganska mycket grönsaker idag tex. Ska försöka bekanta mig med Min mat (om man nu får den att fungera i en mac?) och börja föra in maten där… det är ju kul att ha koll!
#6 Ja visst är det skönt att kunna hålla koll. Du har väl koll på vilka siffror du ska sikta in dig på? De är ju inga lagar men ganska bra att ha som riktlinje.
Välkommen hit!