Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 898 ggr
missaz
0

Äckel-päckel-sött!

Insåg just att jag inte hade NÅGOT ätbart hemma till lunch, har inte hunnit handla än idag. Det jag hittade i kylen var ett par gamla Atkins-barer som jag köpte för länge sedan "ifall att" jag skulle bli toksugen på något sött. Har inte varit tok-sugen, därför har de blivit legandes.

Kokade en kopp kaffe och började tugga i mig baren… och FYYY säger jag bara!!! Den var sååå äcklig!!! Sötsliskig!!! Sköljde ner den med kaffet för att stilla hungern.

Känner mig så glad över att jag tyckte det var äckligt, det känns som det ultimata beviset på att mitt godissug är dött!

Raring
0

*segerdansar med missaz*

Härlig upptäckt! Glad

kickelina66
0

Grattis. Hoppas att jag också kommer dit en dag när jag tycker att allt är för sött.

missaz
0

Tackar, tackar! Skrattande

Thea
0

Känner så väl igen upplevelsen!

Mår illa idag om jag äter typ tårta/efterrätter med normal sockerhalt. Det blir FÖR sött! Jag har tom svårt att äta ett äpple då det blir för sött. 1 klyfta kan jag med, sen är det bra. Jag kan vara jättesugen på en tårtbit om det bjuds, men inser efter några tuggor att "bläh, vad sött!"

På tal om sött så kanske jag skull dra ihop en äppelkräm ikväll och torsdagsmysa i regnet….där behövs inte tillsättas något socker alls numera. Det är sött ändå! Flört

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

missaz
0

#4 Visst känns det bra? Flört

Thea
0

#5: Jupp, men samtidigt grymt förvånande! Förvånad Jag som totalt saknat botten när det gäller sött och godis tidigare! Jag kunde käka godis direkt på morgonen utan problem.

Men det är helt underbart!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Per_W
0

Bra Missaz!

Finns väl skäl att höja ett varningens finger mot såväl Atkins/Low Carb bars som bars med påstått lågt GI. Atkins/lowcarb-varianterna innehåller vanligtvis en massa sockeralkoholer som t ex mannitol. Även om de inte påverkar blodsockret direkt så omvandlas de i slutändan huvudsakligen till socker i kroppen.

Bars med som är märkta med lågt GI inehåller ofta stora mängder fruktos som förvisso har lågt GI men som är den mest fettbildande av alla kolhydrater. Så strunta i alla former av bars.

Per Wikholm

missaz
0

#7 Jo, jag vet ju att det verkligen inte är optimalt att äta. Efter denna dagens snuskiga bar-lunch lär det inte bli fler heller! Var verkligen inte alls i närheten av gott… Skrikandes