Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1554 ggr
Sandidra
0

Oj, det fungerar

Hej,

Jag är en fd pulver tjej som gått över till LCHF. Har fyra barn och de blir svårare och svårare för varje graviditet att komma iform. Gick snabbt ner 3kg med LCHF. Konstigt eftersom jag måste ha haft en otrygg kropp med all pulverbantning.

Fuskade i en vecka nu med hembakat bröd och choklad. Ej med potatis och pasta osv.Tänkte att nu är det kört. Trodde jag gått upp allt. Vågen visade 0,8 kilo upp. Jippi! Fuskade jag en måltid med pulver så var de ju 1-2kilo upp. och nu en veckas fusk.

Började i måndags i gen med enbart LCHF. Nu efter 3 bra dagar har jag gått ner 1,2 kilo och har metallsmaken i munnen igen. fattar ingenting men förbräningen måste ju verkligen ha kommit igång på annat sätt än med pulver. Väger nu under mitt mål men önskar bort något kilo till. Första veckorna var hemska och jag hade alla övergångsbesvär ni kan tänka er + några till. Oj vilket humör och illamående. Förlamande trötthet.

Nu känns det bättre men jag saknar den mentala godisbiten. Suget är mindre men godisbiten är ju liksom min kompis framför TV. Tänker fortsätta med denna diet eftersom jag känner mig skönt mätt på något vis. Ej äkligt proppmätt. sen är det skönt att inte vara småsugen/hungrig jämt. Men som FD pulvertjej så kan de vara svårt att äta så mycket. Ibland faller man i svält tänket igen. Rädd att äta för man fattar inte hur man kan gå ner av det. Måste säga att jag tycker detta är ett trevlig forum och en trevlig stämning här

missaz
0

Visst är det häftigt! Jag har bara provat att medvetet gå ner i vikt en gång tidigare; efter amningen var över med mitt första barn som föddes -96. Jag åt då pulverdiet och gick inte ner ett gram! Kroppen höll allt vad den hade i kilona! Gick dock ner "av mig själv" senare…

Blev jätteimponerad när jag märkte att man gick ner i vikt av att äta fett, mätt och belåten är man ju åxå!

Grattis till dig!

Maia
0

Hej och välkommen! Vad härligt att det går bra för dig.

När det gäller tv + ätande så har jag börjat göra andra saker framför tv:n. Man kan t.ex. ta fotbad eller virka!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

mikaelj
0

eller friterade fläsksvålar. (65g fett, 35g protein).