Bild på kostpyramid
Ja, det finns ju mängder av kostpyramidbilder att kolla på, men det är min sambo som skulle vilja ha tag på en särskild och jag kommer inte ihåg vart jag såg den nånstans.
Det är en jämförande bild där man jämför SLV's pyramid med en som 'används' vid grisuppfödning. Alltså hur fördelningen ser ut för grisarna. Skillnaden var inte så stor mellan dessa…
Men vart finns bilderna? Hittills har jag inte hittat dem, men iofs har jag inte kollat på alla länkar jag vet om. Men lite hjälp kanske man kan få? 

*puttar upp och håller tummarna*
=)
Den var väl med i boken "Ideologin och pengarna bakom kostråden"? Tror jag sett den här eller länkad härifrån också men jag kommer inte ihåg…

Ah. Ja, jag har ingen aning om varifrån bilden kom, men jag är rätt säker på att det var här inne jag såg bilden i alla fall. Men det var nog i våras (kanske rent av i vintras) den var i omlopp. Hittar inget med sökfunktionen.
Ingen annan som vet vad det är jag är ute efter? =)

*puttar upp igen*
Ingen? Ingen alls?
Är det inte nån som har "Ideologin och pengarna…" hemma som kan kolla? Vill ju veta jö *S*
Har blädrat genom boken, men hittar ingen pyramid

Jag vet vart den finns! Ett ögonblick :)

Meeen! Jag har den sida där den fanns på i mina bokmärken men när jag går in på länken som ska finnas i en artikel med rubriken "Varför en lågkolhydratskost fungerar" på nezzo.se kommer jag bara till pagina.se's startsida.
Den kanske inte finns på nätet längre? Men jag vet vilken du menar

Det var någon designer som gjorde den.. hon hade den på sin sida.. hon va medlem här.. ett tag iallafall!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

#8: Nja den kostpyramiden tror jag inte hon menar. Det är Lotta Bruhn som har illustrerat en snygg kostpyramid a la LCHF som nu hänger fint uppsatt i mitt kök :)
http://lottabruhn.typepad.com/lotta_bruhn_illustration/2008/07/low-carbhigh-fat.html

#5 Ok. Synd. Vad enkelt det hade varit om den var med där. Men inte då… *S*
#7 #9 Typiskt att länken var bruten. Fast bilden var med i ett inlägg nånstans här inne. Men iofs kan bilden varit hetlänkad och finns inte sidan kvar så finns ju heller inte bilden kvar.
Och den bild du länkat till nu hittade jag också, men det är ju ingen pyramid, det är ju den nya tallriksmodellen. Fast visst sjutton är den bra =)

Mmjaeä.. det var mer Lowcarb än LCHF på den pyramiden.. iallafallstärker den mina fördommar om mycket av den anglosaxiska världens syn på Lowcarb.. dom drar bara ner på carbsen men e fortfarande fettskrämda!
Hade det varit en LCHFpyramid skulle kött o mejerier varit basen!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

#8 Jag är här fortfarande :) Råkade döpa om mig när forumet gjordes om (att det nu överhuvudtaget fungerar!?).
Dessi, posta gärna en bild. Jag är nyfiken på hur den blev!

Jag fortsätter hålla tråden vid liv här, ger inte upp i första taget *S* Ska prova att söka på några andra ord här inne, kanske dyker det upp så småningom.
Fast jag kanske ska förtydliga att det inte är en low carb-pyramid jag vill ha tag på (de hittar jag ;o) utan två andra pyramider (om det är nån mer som vill leta/vet) ->
SLV's tallriksmodellpyramid jämförd med en kostpyramid med maten för grisuppfödning.
Som sagt, det var inte så stor skillnad mellan de två…
*fortsätter hålla tummarna*

#14 Min är ju en kostcirkel. Jag tror jag vet vilka du menar och jag ska kolla om jag hittar dem.

Här är den (fast bildlänken är bruten).

#16 Ja, men där var ju tråden (fast jag förstår inte varför jag inte hittade den när jag sökte…) Typiskt att bilden inte funkar =(
Men jag SKA hitta den! (eller om nån annan fortsätter leta också 
)

Ok. Jag tror jag kan ha hittat källan! *hurra!* 
När jag sökte på rubriken "Kostpyramid eller foderpyramid" (från den gamla tråden) så hamnade jag i innehållsförteckningen i boken "Stenålderskost på 2000-talet : Bli smal och må bra med kolhydratsnål diet" av Michael R. Eades, Mary Dan Eades.
Nån som har den boken hemma då? Eller den engelska upplagan "The 30-Day Low-Carb Diet Solution"? *håller flera tummar*
#7 Dessi - Orsaken till att du hamnade på Paginas hemsida beror på att boken har givits ut av Pagina i Sverige. Så det var rätt men blev fel när du letade =)

*puttar upp*

Fortfarande ingen bild?

Tyligen inte. Verkar inte som nån som har boken sett frågan. Det känns lite överkurs att beställa boken själv också, särskilt när den ändå är slut från förlag ;o)

#21 Bibblan?

#22 Sant… Har jag inte ens tänkt på *S* Får ta mig en kik =)

Tack Magica för att du fick mig att gå ner till biblan =) För mycket riktigt, där fanns boken!
Lånade inte hem den, utan tog bara kort på bilden ur boken. Fast jag har inte laddat över bilden till datorn än, blir imorrn.
Så fick jag svar på varför sambon ville ha tag på bilden också. Han ska ha den, plus texten som hör till, att visa för folk som tycker han äter konstigt =) Det kanske skulle vara nåt för alla som blir ifrågasatta, så det finns nåt 'konkret' att visa.
#24 Vilken bok fanns den i?

#25 Jag nämnde den tidigare här i tråden ;o) Det är "Stenålderskost på 2000-talet : Bli smal och må bra med kolhydratsnål diet" av Michael R. Eades, Mary Dan Eades.