Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2066 ggr
mammaru
0

Förkyld med LCHF

Nu när jag har börjat få ont i halsen så längtar jag så gruvligt efter syrliga saker som apelsinjuice. Och så vill jag gärna ta halstabletter (sockerfria går bort) eller honung.

Men, det går ju inte!

Hur gör ni när ni är förkylda? Vilka huskurer fungerar med LCHF?

SaJo123
0

Varmt te med cocosa drack jag när jag hade ont i halsen. Och C-vitaminbrus med sötningsmedel… Jag var så himla sugen på nåt syrligt (som apelsinjuice…) Glad Så jag känner igen mig… De stoppade nog ned viktnedgången för mig men… Tänkte att jag fick i mig c-vitamin, vätska och energi i alla fall…

Man kanske kan göra egen nyponsoppa? Det är ju rätt mycket c-vitamin i nyponpulver. (brukar finnas på hälsokosthyllan på ica). 1 msk = 11 gram innehåller ca 1.6 g kolhydrater… (om jag räknat rätt…) 1 msk i varmt vatten borde vara gott!

Jennix
0

Beror på hur hemskt det är. Är det tillräckligt illa så skiter jag i allt vad LCHF heter och knaprar Fishermans Friends…men med socker, aldrig sötningsmedel.

I övrigt äter jag som vanligt. Sväljer lite färsk vitlök och ev. dricker ingefära + citron, det är inte så mycket kolhydrater i det. Vill man ha honung och är ordentligt avgiftad så kan man inte ta så mycket av det heller, för det är äcklig sött.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[apriljox]
0

Esberitox

SaJo, är det kolhydrater i C-vitamin brus? Sockerfri?