Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2510 ggr
ullaklara
0

Smal m ändå LCHF

Har vunnit massor av att övergå till LCHF. jag är inte överviktig, men har haft problem med hetsätning/ uppkast. Fruktansvärt har det varit. Nu är det slut med det tack vare kosten. Inget sug på 4 månader.

men…..jag vill inte gå upp i vikt med denna kost, och jag tycker byxorna sitter åt mer nu. kan jag som är smal bli fet istället? Ska jag då äta mer fett eller dra in lite på det. Eftersom jag har varit fettskrämd är jag livrädd för att bli tjock. Hur som helst så kan jag ta det numera då alla andra positiva resultat överväger…..

Kram och tack

Wildrat
0

Det beror väl på. Är du underviktig eller har du normalvikt? Väger du alldeles för lite kan du nog räkna med att gå upp lite men fet lär du inte bli.

parsley
0

Håller precis med #1.

ernie
0

Ja dom brukar ju säga att LCHF är viktstabiliserande, är man underviktig går man upp och är man överviktig går man ner, så om du är smal är det inte konstigt om du går upp i vikt!

dufva
0

Många stirrar sig blind på siffrorna på vågen men det är inte det som är viktigt.

Vad som betyder nåt (både för hälsan och för hur man ser ut) är förhållandet mellan fett och muskler på kroppen.

Man kan alltså vara tyngre på vågen men se betydligt sundare ut med en större andel muskler än fett Obestämd..

Blir du tyngre på den här kosten är det mest troligt nya fina muskler och en starkare benstomme du har fått..

Will
0

Ät (LCHF) och motionera lagom, så ska du se att du inte kommer bli tjock. Jag har haft samma problem som du (bulimi, fettskrämd osv.), och vet att det är svårt med fet mat i början. Känns väldigt läskigt. Jag har ätit LCHF i snart 8 månader nu och är fortfarande normalviktig (160cm, 50kg).

Will
0

Vill tillägga att jag slutat snusa också (nikotinfri i 1 månad och 15 dagar nu) utan att gå upp ett gram i vikt. Det tackar vi LCHF för! =)

ullaklara
0

Tack för svar. Känns riktigt bra att höra detta. Då fortsätter jag och köper ev nya jeansKyss