God morgon 17 september
Morgondis men härligt väder…
Katterna ville ut på balkongen.
Vad månde bliva av denna dag?
Jag skall tittat på hus (olovligt spännande)
Numer pensionär i Nynäshamn
God morron Margareta. Hus?…vad spännande. Jag vill oxå!! Vi är i flytt tankar och vill hitta något bra boende närmre ungarnas skola. Usch…idag är en sådan där dag då jag känner mej fet och svullen…men är inte det enligt vågen…tvärt om. Varför blir det så? Konstigt. Jag får dessa känslor ibland. jaja…det går väl över.
Önskar dej och alla här inne en skön söndag
Fibblan: Vi har stora barn - en har flyttat, en är deltidsboende (internat på veckorna) och en är hemma. Vi flyttar alltså i så fall FRÅN skola och samhälle och mot landet…, en dröm som finns!!!
Numer pensionär i Nynäshamn
Godmorgon!
Här är jättefint väder även om det blåser lite extra. Har varit och röstat och fått en skön promenad.
Idag bjuder vi svärfar på lunch och hjälper honom att komma iväg att rösta. Jag skall bjuda fläskfile.
Vad roligt med att titta på hus. Vi flyttade 1997 till huset vi bor nu i. Vi delar ett parhus med yngsta dotterns familj och har de små barnbarnen när oss. Jättehärligt.
Ha en bra dag!
Hej!
Och vi ska titta på en husvagn idag! Inte riktigt lika stort som hus, men ändå roligt.
Sen har jag växtbytardag i trädgårdsföreningen och efter det hem och äta innan buggen börjar. Pust. Och ja just det vi ska hinna med att RÖSTA i dag oxå.
Förstår din dröm om landet Margareta. Vi bor litelagom på landet men jag hade gärna bott ännu mer lantligt och helst ostört.
Har du länk till huset så vi kan få se?
/Lillianna
~ Lillianna ~
Vilken lycka att få flytta till hus ute på landet. Vi gjorde det förra året efter 40 i Stockholm och min man som kommer från enlugnare plats i England ville han med ut till lugnet. Det är det bästa vi gjort och livet är underbart.
Lycka till!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Och vi söker oss närmare samhället*S*.. Vi bor nu 7 km från närmsat "by" med sjöutsikt, men tröttnat ihop på hyresvärden totalt som inte gör ett handtag. Nej, känner att det ska bli skönt at få lite enklare vardag å slippa vedeldning bla*S*

Jag bor på sätt och vis på landet, men ändå nära storstaden, 20 minuter utanför Oslo, i skogskanten mitt på landet. Nackdelen är alla vilda djur. Rådjuren brukar förse sig av min magra trädgård, men inatt vaknade jag av konstiga ljud och fann 3 älgar i min trädgård, en ko med kalvar, mumsandes på mina 2 stackars fruktträd. Det är nu bara spillror kvar av träden. Det är lite otäckt med älgar så nära villaområdet och de är inte rädda för människor heller…
Jag bor i ett gammalt gruvsamhälle 2 mil från Helsingborg. Ganska så "på landet" även detta. Lugnt och skönt.
God eftermiddag så här på valdagen. Det låter som ni bor så härligt allesammans. Hoppas hustitten var trevlig, Margareta.
Jag bor just nu i Uppsala, men egentligen på Söder i Sthlm. Jag längtar till havet. Ibland fylls jag av en längtan att bara "byta liv", typ byta till mig en lägenhet i Skåne eller på Västkusten nära havet. Bara på något vis släppa taget (verkar vara ett tema i mitt liv just nu…) och hitta ett annat sätt att "vara".
Är det någon som har "bytt liv" i meningen flyttat ensam bort från sammanhang, familj och vänner? Någon som har flyttat från Sthlm till "landsbygdsskåne"? Vore spännande att få höra!
Jag har varit borta från nätet några dagar och oj vad mycket det finns att läsa här som jag då inte läst. Kommer ta mig resten av kvällen…
Ni är så inspirerande alla. Idag har jag försökt mig på att plocka svamp *L* Med den största korgen Ni kan tänka er gav vi oss iväg. Kom hem tomhänt *Skrattar*
Körde till Lidl och handlade 200g Kantareller för 40 kronor eller vad dom kostade för svamp ville jag ha *S*

jag bor mitt inne i byn…. med en lagom stor trädgård..
Mervi… några km från dej skulle jag tro……
jag trivs jättebra.. men saknar att ha skogen närma..
förr bodde jag precis i skogsbrynet uppe vid skåne-smålandsgränsen.. där stormtrivdes jag.. men.. *ler* ödet * förde mej ner mot helsingborg igen…
oftast tar jag bilen och åker upp i skogen.. det är några km men väl värt för söderåsen är vacker.. och det är mjukare att gå för mina fötter och hundens tassar…
Hoppas att hustitten och husvagnen gick bra själv bor jag i lägenhet i en förort till Stockholm längatar till torp på landet och har husvagn sedan många år den står still på en gård utanför Norrtälje. vår sk tomt (som vi hyr) är stor ca 1000 m2. Vi var där nu i helgen. och jag planterad "rådjursmat" dvs tulpanlökar, jag hoppas att jag kan lura rådjuren den här gången oxå
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

#9 AnnK, jag har gjort det, flyttat bort från storstan, sammanhang och vänner, ut till isolering och natur. Fast inte frivilligt. När jag blev sjuk drog F-kassan in min ersättning utan förvarning och jag hade att välja på att bli hemlös eller flytta till min farmors hus på en ö. Jag valde förstås det senare och överlevde en vinter med extrem inomhuskyla - jättebra för min fibromyalgi :/ - och med småfåglarna som enda sällskap. Utan bil, utan grannar och utan sammanhang i ett drygt år. Det var lärorikt! Men jag är väldigt tacksam för min lilla etta i stan som jag har nu - och kan välja när jag vill vara vid havet och inte.
*stay calm - be brave - wait for the signs*
#13 det låter som en påfrestande tid catlin - kan tänka mig att det är skönt att ha valmöjligheten nu. Jag längtar inte så mycket efter just isolering, mer att "byta liv", leva på ett annat sätt, ett annat sammanhang, inte så mycket "rat race", ja ganska klassiskt egentligen. Just det där som du har, ett boende vid havet, ett litet i stan, den modellen gillar jag.
Gozan: Det är vår centralort du bor i. Vi brukar gå i skogen på Söderåsen men även på Hallandsåsen nästan varje helg, målet är varje helg men det blir inte alltid så. Jag tycker det är så härligt och man kopplar verkligen av.