Hjälp !!!
Jag har till och från ätit så som man ska enligt denna metod.
Jättelätt att fastna för att få äta så mycket gott.
Problemet med mig, det är att jag nästan var och varannan helg förstör allt genom att äta något "olämpligt".
Något sött och gott, som glass eller en kaka.
Vad ska jag göra? Jag klarar hlet enkelt inte av det.
Är ju gammal viktväktare i grunden och har gått upp och ner i vikt i hela mitt liv.
Har inte gått ner ett gram på snart 2 år med denna metod och det är förstås inte så konstigt.
Men jag har heller inte blivit så mycket piggare som jag önskade efter en lång sjukskrivnings period med utmattning.
Ge mig en rejäl spark i baken, någon ? så jag kommer igång, på riktigt.
Jag tror ju verkligen på denna metod och har tipsat flera andra som det fungerar jättebra för.
Men jag klarar det inte, jag blir så less på mig själv.
Tacksam för något specialtips.
Mvh Li

Byt ut dom dåliga alternativen mot nåt bättre som kan ge samma mysfaktor på helgen.
Istället för glass kan du vispa grädde eller ta turkisk youghurt som du äter med en handfull bär.
Goda ostar eller tyska korvar och ett litet glas vin är också ett mycket bättre alternativ.
Du skriver "något sött och gott"…
Det gäller att koppla loss sött från gott (för gott
) och belöna sig bara genom att äta gott…
Eftersom motivation har en kort räckvidd kan det vara bra att se till att inte ha skräpet hemma
Har man bara de saker i skåpen man bestämt sig för är ok är risken mindre att man gör sig omaket att gå iväg och skaffa skräpmat när suget sätter in..