Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 789 ggr
Chocolate
0

Kom med goda tips i TV-soffan!

Jag är en sådan som gärna vill ha något gott till mitt TV-tittande och vill gärna att ni andra kommer med bra tips.

Mina tips är:

Choklad förståss och bäst är väl ändå att linda in en liten stav mörk choklad i ost, snacka om smaker som gifter sig.

Hemmarostade och saltade solrosfrön (färdigköpta inte alls goda)

Rostade sojabönor som kanske inte är helt ok men med så många nyttiga antioxidanter som man inte hittar någon annan stans.

Cokosbollar doppade i choklad

Ölkorv med ostkräm (mosad fetaost med cramefrech)

Grönsaksdipp med ostkräm (se ovan)

Brie med salami

Skinka och ostrullar

Chokladmoss med hallon

Panakotta med hallon någon gång i bland (utan socker bara lite stevia att söta med)

Kaffebönor doppade i mörkchoklad.

Gratinerad getost med hallon

Gratinerad squach med permansanost.

Fetaost kuber med basilika.

Ischokad hade funkat om jag gillade det ;-)

Och lite att dricka är aldrig fel som: Kaffe med grädde och kanel och gärna visky i eller rött vin. Men för ofta får det inte bli.

Det blev ju endel men fler tips finns säkert/ Tack!

[Saiva]
0

Kan du inte lägga upp dem som recept? Chokladmousse, panacotta… vet jag inte hur man gör Skrattande

Chocolate
0

Som en ny rubrik då eller? Var? Här!

Förresten finns det inte fler tips jag vll ah lite variation Glad

Pasi
0

Jag har aldrig testat choklad med ost…vilken ost rekommenderar du? Skrattande Alla ostsmaker gifter sig säkert inte med choklad, t ex  är paprika och prästost som ett livstidspar men det kan man inte säga om grevé och paprika.
Finns det någon salami som inte innehåller nitrit, något jag tycker är många gånger värre än lite kolhydrater? Nån som har koll på det???

Chocolate
0

Jag älskar ju prästost så det är det jag har testat med choklad, osten bör vara fet och lite kladdig ingen sådan där "plastig" ost. Herrgård är nog inte lika bra men Cheddar skulle nog funka bra oh Stureost funkar kanon. Goda funkar inte till något för mig.

[Saiva]
0

Jag testade ikväll med dipp och grönsaker till valvakan. Gjorde dippen av fetaost, mascarpone, grädde och turkisk yoghurt. Doppade gurkstavar och rödlök. Och det blev storsuccè! Den där dippen kommer jag göra fler ggr, den passade finfint till rödlök…

Den blev lite småklumpig bara av fetaosten..

Chocolate
0

Det beror helt på vilken fetaost man använder, endel är smuliga andra inte och med endel blir krämen helt slät. Kanon god att äta till en kotlett med tomatsallad med rödlök. Även till broccoli passar den utmärkt. Min man som inte äter som jag tycker om att ha natchocips att doppa i ;-).