Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1379 ggr
Luccy
0

Alternativ bulle?

Jag vart så himla sugen på nått till kaffet igår o jag gillar o mixtra i köket.

Vispade grädde o kryddade med kardemumma o kanel, inget mera. Ätbart o fick lite känsla av semla med hetvägg, mmmmmmmmmm.

Men var det så klokt?

Kram Luccy

Raring
0

Mmm låter gott…

Bättre än att äta kanelbullar.

nobban7
0

Man kanske kan röra i lite mald mandel också?

Luccy
0

Mandel att jag inte tänkte på det, men som vanligt tänker man inte så mkt när det suger……………. men jag kände mig rätt duktig som kom på nått åt rätt håll i alla fall. Maken satt nämligen bredvid skakandes på sitt huvud med sina 2 kanelbullar, morr!!!

Raring
0

Äh, låt sockerråttorna hållas. Min kille är likadan - moffar socker lite nu och då. Unna honom bullarna och njut du av din grädde. Grädde är livet och köps bäst på liter-tetra… Cool (sa hon som är gräddoholic).

Man kanske kan blanda kanelbullefyllning (utan sockret) och ha på en ostskiva? Tror det skulle kunna vara rätt gott.

Luccy
0

KyssKlart gubben min ska hållas, han är så snäll så har jag svåra dagar så håller han sig i garderoben med sitt gotta. Men det är hans belöning o han fixar ju det mesta runt mig, så han får hållas.

Alternativ bulle på ostskiva??? Nääääääääää det kan väl inte gå va, hahahaha.

kaisakavat
0

Har du sett receptet på Mascarponerulle här till vänster under recept..? Gör du den kanske gubben vill smaka!?

Annars är vispgrädde med hallon och hackad mandel jättegott. Och din idé med kryddorna - jammie!! Kryddorna funkar även i kaffe med vispgrädde - får lite "helfikakänsla" av det. Skrattande

Raring
0

Skrattande man måste våga tänka lite vilt ibland. Jag har provat många helgalna kombinationer i matväg.

Men på tal om kaffe och vispad grädde… en pytteskvätt baileys i kaffet så har man en kaffedrink. Eller lite pudrad kakao över. Det är kärlek. Gah jag som har undvika-mjölkprodukter-dagar.

MimLan
0

När det gäller vispgrädde är det enkelt at göra om det till panna cotta. Känns lite lyxigare.

Luccy
0

Fniss allt ska provas bara Fett halten är hööööööööööööööööög. Tungan ute

Luccy
0

Men Raring baileys innehåller väl både alkohol OCH socker???

missaz
0

#10 Japp (svarar fast du frågade Raring, sorry…) klart det är socker och alkohol, men alkohol tycker jag man kan unna till med ibland och tar man en liiiten skvätt baileys i en kopp kaffe blir nog inte sockerhalten hög. Är man jättekänslig för socker och tror att sockermonstret kommer om man tar lite ska man såklart avstå. Vissa klarar lite ibland, andra inte.

kaisakavat
0

Man kan hälla en liten skvätt sprit av valfri sort, t ex whiskey, i krydd-grädd-kaffet. Helt utan socker. Det blir lite som en irish-lchf-coffee.

Man kan också…. Tungan ute  ..knosa ett par limeklyftor och krossa lite is - VÄLIDGT LCHF - och köra utan grädde! Istället vatten om man tycker limen är för stark… Cool  Fast dessa två "utspårningar" hör knappast till kategorin "alternativ bulle"..

Luccy
0

CoolSedan några år tillbaka struntar jag i sprit o vin helt, den orsakar bara mera värk o så många bekymmer.

Men förr i tiden när jag alltid bantade o hade mig o drack så var jag en gång på en fest o tänkte: Den här festen ska inte få mig upp i vikt. Så jag drack bara kaffe o hällde spriten i kaffet o sen snodde jag alla frukter i bålet, frukt är ju nyttigt tänkte jag o gissa vem som vart mest packad på den festen. Hahaha, ja så tokigt det kan bli.

Men nån droppe i kaffet ska jag ta nån gång när jag är sugen helt klart.

kaffemoster
0

#6 Var finns receptet på Mascarponerulle - jag hittar det inte? Obestämd

[Pennylane1]
0

hmmmm *står med huvet i skåpet* det SKA finnas lite Black Velvet där någonstans!  Cool

kaisakavat
0

# 14 Förlåt - rubriken på den tråden är:

Rulla en tårta.

Sök på det istället. Jättefint recept, med bilder å hela baletten.

flikkan77
0

Försökte trigga min hunger igår och vispade grädde och hade i kanel, kardemumma, ingefära och lite riven mörk choklad. Blev supergott!!

"You just have to belive…"

Maia
0

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

kaffemoster
0

#16 och # 18 Tack! Den kakan låter suveränt god och ska testas vid första bästa tillfälle!