Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 886 ggr
Luccy
0

Viktnedgång hur mkt?

Jag har läst hur mkt som helst på denna underbara sajt, men jag hittar inget om hur mkt alla går ner i vikt. Skulle vara roligt att se hur mkt alla har gått ner o på hur lång tid. Jag hatar att räkna kalorier o annat sånt, men räkna kg o drömma är jag bra på.

Kom igen nu alla o berätta mera!!!!

Kram Luccy Tungan ute

Emea67
0

Jag  har hållit på i 2 månader drygt och gått ner ca 10 kg av nästan 60 som jag har/hadde som övervikt när jag startade.

Taktur
0

Vägde 74,7 den 4/7-07  i dag den 10/9-08  visar vägen strax under 63. Mitt mål är 61 . År 165 cm lång. Snittet är ½ kg/ månad i viktminskning. Lagom takt för kropp o sinne tycker jag

Maia
0

Hejsan! I den här tråden har du en hel massa svar på den frågan.

Själv gick jag ner 20 kilo under våren och sommaren. Står nu på en gammal trevlig vikt där min kropp stannat till förut. Platå, alltså.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Mad-Roj
0

För mig går det skittrögt.

Jag orkar inte riktigt vara så strikt som man tydligen måste vara. Jag äter lite för mycket grönsaker och lite för lite av fettet (kanske 40% istället för 70%) ibland och så har jag även fuskat några gånger med att äta bär och nötter, 1-2 rutor 72% choklad då och då…. 1 muffins och 1 kladdkaka-bit har också slunkit ned sedan jag började.

Så jag har gått upp en hel del av det jag lyckats gå ned. Ena veckan ned ½ kg andra veckan upp igen. Allt som allt står jag på minus 3,7kg och jag har hållt på i snart 12 veckor.

flikkan77
0

Jag har hållt på i lite mer än en månad nu men det är de tre senaste veckorna som jag känner att jag har ltie grepp om det.

Första veckan gick jag ner 1½ kilo, andra veckan upp 0.3 kilo och denna veckan ner 0.2. Ingen ordning alls med andra ord. Precis som det ska vara när det gäller mig.Flört

"You just have to belive…"

Mcshep
0

Jag har ätit LCHF i ca 1½ år och gick ner 7-8 kg på ca 3 månader sen har jag som mest legat på minus 12 kg.  Sen gick jag upp över jul, eländiga nötter  Oskyldig                                                                

Nu varierar vikten  med nåt kilo upp eller ner men jag föredrar att tro att det är muskler eftersom jag börjat styrketräna. Mage, midja och stuss mätte jag inte från början utan det mätte jag förra sommaren när jag stod still och sen dess har jag minskat ca 12 cm på vardera ställena utan att vikten minskat speciellt mycket. Först minskade det runt midja och stuss sen släppte det runt magen.

Skulle gärna gå ner 5 kg till men då måste jag nog avstå från choklad och nötter och det vill jag inte.

clajo
0

Här finns en annan tråd om takten på viktminskningen! Glad

kaisakavat
0

Jag har ätit LCHF i två "omgångar".

Omgång 1: Ner 10 kg på typ 11 veckor.

Omgång 2: Ner 8 kg på 7 månader.

Ca 5-7 kg kvar till målvikt. Struntar just nu i att det går trögt. Skrattande

Thyra4
0

Jag började med LCHF den 18 aug och gick ner 2,8 kg på 4 veckor. Sen åkte jag på semester 14 dagar till Rodos och när jag kom hem, hade jag gått upp hela viktnedgången. Det är 8 dagar sedan och nu är jag minus 1 hg sedan starten. Jag är jättenöjd.

Luccy
0

Kyss Men det var intressant läsning, jag ska kolla gamla trådar åxå. Jag glömde skriva att jag själv väger 100 kg o det är liiiiiiiiite för mkt till mina 172 cm, tror banne mig jag krympt på längden om nått har hänt  här. Jag är den evige bantaren, så semestrar o muffins hit o dit *ler* känner jag igen precis..

25-30 kg vill jag bli av med o gärna får det ju så klart lossna som feta valkar o lägga sig längs golvlisterna precis som hundhår gör!!!

Kram Luccy

Raring
0

Hmm.. jag började med LCHF i våras. Gick ner 2 kg (vatten) och sen upp 3. Nu ligger jag på +2 efter 7-8 månader. Jösses vad tiden går… whooosh sa det.

Det är vikten det. Måttbandet är snällare men ungefär lika lite… -2 cm i midjan och -1 cm runt höfterna. Så är jag normalviktig till att börja med också.