Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 2188 ggr
buschiq
0

konsums köttbullar nu utan glutamat

i alla fall i värmland, enligt en artikel i nwt. "På kundernas begäran" - det lönar sig att protestera Skrattande

Artikel

Sonen gillar verkligen sina köttbullar, så det här känns bra!

Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!  

Wildrat
0

Vilket idiotsvar! "**Varför behövs tillsatser - kan ni inte smaksätta köttfärsen med lök, vanligt salt och peppar? **- Det är ju det vi har gjort hela tiden. Vi använder inga kemikalier, men alla kryddor kallas tillsatser och har ett E-nummer."

Vad spelar det för roll om kryddor har E-nummer? Frågan var varför de byter ut glutamatet mot jästextraket, varför behöver de konstgjorda saker i köttbullarna som man aldrig använder hemma!

Medlem
0

"Vad spelar det för roll om kryddor har E-nummer? Frågan var varför de byter ut glutamatet mot jästextraket, varför behöver de konstgjorda saker i köttbullarna som man aldrig använder hemma!"

WORD!

Jennix
0

#1 Vad menar dom, står det inte på maten om det är salt och peppar? Det har jag då sett iallafall…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Wildrat
0

#3 Jag sa ju att det var ett idiotsvar. Salt och kryddor har inte ens e-nummer eftersom det är livsmedel och inte tillsatser. Snacka om okunnig person som de intervjuade.

Jennix
0

Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

raphanus
0

Tja, det är väl hugget som stucket. Där glutamat går ut, går nån annan skit in. Jag rullar själv.

[trumman]
0

"Rollin rollin rollin rollin, keep those meatballs flowin… rollMEAT, rollMEAT!""

*pisksnärt + sjunger*

raphanus
0

Mustang Sally, I think you'd better slo-ow that Mustang down…

*trummar på knäna och rockar loss*